استاندار خراسان شمالی مطرح کرد

دفتر تجاری خراسان شمالی در ارمنستان ایجاد شود

شناسهٔ خبر: 004B2E58 -
استاندار خراسان شمالی خواستار ایجاد دفتر تجاری در خراسان شمالی برای تجار ارمنی و بالعکس آن در ارمنستان شد و گفت: تلاش می کنیم گام های بلندی را در این راستا با کشور ارمنستان برداریم.

به گزارش هاناخبر ،محمد علی شجاعی صبح سه شنبه در دیدار با سفیر جمهوری ارمنستان که در استانداری خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم با این سفر ارتباطات خراسان شمالی با کشور ارمنستان بیش از قبل توسعه یابد.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه کشور ارمنستان از بدو استقلال خود ارتباطات وسیعی با جمهوری اسلامی داشته، بیان کرد:ما نیز در خراسان شمالی بخش های مربوطه را توسعه خواهیم داد.

وی افزود: به عنوان یک کشور همسایه توانمندی های ارمنستان برای رشد و توسعه به خصوص در یک دهه گذشته بیشتر شده و پس از استقلال به خوبی توانست مسیر توسعه را طی کند و این قابل مشاهده است.

شجاعی خواستار ایجاد دفتر تجاری در خراسان شمالی برای تجار ارمنی و بالعکس آن در ارمنستان، تبادل هیات های تجاری و ارائه کالا کشور ارمنستان در قالب برگزاری نمایشگاه در این استان و بالعکس شد.

استاندار خراسان شمالی بیان داشت: بسیاری از کشورها به تفاهمات فرهنگی بسنده می کنند اما ایران در فعالیت های اقتصادی هم مشارکت دارد لذا کمیسیون مشترک ایران و ارمنستان از فعال ترین کمیسیون ها با سایر کشورهاست.

وی هدفگذاری بلند استان را در راستای افزایش حجم مبادلات ذکر کرد و افزود: تلاش می کنیم گام های بلندی را در این راستا با کشور ارمنستان برداریم.

شجاعی در انتها تصریح کرد: در حال حاضر خراسان شمالی به ۲۰ کشور اروپایی و آسیایی صادرات دارد و خوشحال خواهیم شد در بحث نیروی انسانی و صادرات با کشور ارمنستان سهیم باشیم و امیدواریم نقش تجار خراسان شمالی در کشور ارمنستان پررنگ تر باشد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
5 + 1 =