۹۰ محله کم برخوردار در آذربایجان غربی شناسایی شد

شناسهٔ خبر: 007695C0 -
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: از ۲ هزار و ۲۰ محله محروم و کم برخوردار کشور که شناسایی شده ۹۰ محله مربوط به این استان، تحت پوشش خدمات کارگروه طرح توسعه و تحول اجتماع محور قرار گرفته‌ است.

به گزارش هاناخبر ، غلامرضا فدوی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: هفت محله از این تعداد در وضعیت خیلی شدید از نظر کم‌برخورداری هستند که چهار محله در ارومیه و در هر یک از شهرهای مهاباد، بوکان و پیرانشهر نیز یک محله قرار دارد.

به گفته معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی، ۷۰ محله نیز در شرایط متوسط و بقیه در شرایط شدید از نظر کم برخورداری هستند.

وی با بیان اینکه کارگروه جهادی در استان در ذیل «طرح توسعه و تحول اجتماع محور ۲۰۲۰ محله محروم و کم برخوردار کشور» فعال شده‌ و رسیدگی به مناطق کم برخوردار در قالب این طرح محقق می‌شود، افزود: معاونان پرورشی دبیران این کارگروه‌ها در مناطق آموزشی هستند.

فدوی با اشاره به اینکه اجرای طرح شنبه‌های محرومیت‌زدایی یک گام بسیار مهم در راستای طرح یاد شده‌ است، اضافه کرد: آموزش و پرورش موظف است در این راستا در مدارس محروم حضور جدی داشته باشد.

مسوول کارگروه طرح توسعه و تحول اجتماع محور آموزش و پرورش آذربایجان غربی یادآور شد: این نهاد نقش مهمی در توانمندسازی مدارس این محلات دارد و باید دوره‌های آموزشی در این راستا برگزار کند.

فدوی ادامه داد: برنامه‌ریزی برای نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، تلاش در راستای ایجاد مراکز یادگیری محله‌محور برای والدین، امکان‌سنجی و برنامه‌ریزی برای پرداخت کمک هرینه تحصیلی به دانش آموزان هدف انجام شود.

به گفته وی، توجیه کامل مدیران جهت در اختیار قراردادن مکان‌های موجود برای اجرا و پیشبرد اهداف طرح لازم است، انجام شود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
7 + 7 =