۲۳ هزار تن پنیر پیتزا در میاندوآب تولید می‌شود

شناسهٔ خبر: 011902D6 -
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: سالیانه ۲۳ هزار تن پنیر پیتزا در ۶ واحد فعال این شهرستان تولید می شود.

به گزارش هاناخبر ،

رضا مقدم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: میاندوآب یکی از مراکز تولید پنیر پیتزا در شمال غرب کشور است و با فعالیت ۶ واحد تولید پنیر پیتزا در این شهرستان، سالانه بیش از ۲۳ هزار تن پنیر پیتزا در میاندوآب تولید و روانه بازار مصرف می شود.

وی افزود: با فعالیت صنایع تولید پنیر پیتزا در شهرستان میاندوآب علاوه بر جذب حدود ۷۰ هزار تن شیر خام تولیدی دامداران شهرستان، برای ۹۶ نفر به صورت مستقیم و پایدار و ۲۰۰ نفر به طور غیر مستقیم زمینه اشتغال فراهم آمده است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: با توجه گستردگی و اهمیت ویژه دامپروری در شهرستان میاندوآب و تولید سالانه بیش از ۱۰۷ هزار تن شیر در این شهرستان، توسعه واحدهای تولید فرآورده های لبنی، نقش بسزایی در جذب شیر تولیدی دامداران، بازگشت ارزش افزوده به بخش کشاورزی و ایجاد اشتغال در منطقه دارد.

مقدم ادامه داد: واحد تولید پنیر پیتزای روستای شیبلو یکی از واحدهای موفق این شهرستان در زمینی به مساحت ۲ هزار مترمربع با یک هزار و ۲۰۰ مترمربع تأسیسات مسقف، احداث و در شهریور ماه سال ۱۴۰۲ مورد بهره برداری قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: با فعالیت این واحد تولیدی علاوه بر تولید سالانه ۲ هزار تن پنیر پیتزا، برای تعداد ۱۵ نفر بطور مستقیم زمینه اشتغال ایجاد شده و این طرح جهت توسعه و افزایش ظرفیت تولید خود، نیازمند دریافت تسهیلات سرمایه در گردش است.

شهرستان میاندوآب در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 3 =