محیط زیست مهاباد برای زباله‌سوزان سیدآباد اخطاریه صادر کرد

شناسهٔ خبر: 0165CBAF -
رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: این اداره برای افراد در سایت زباله سیدآباد این شهرستان، اقدام به سوزاندن مواد پلاستیکی می‌کردند، اخطاریه صادر شد.

به گزارش هاناخبر ، فاروق سلیمانی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در بازرسی کارشناسان این اداره مشخص شد، چند نفر از کارگران سایت زباله سیدآباد این شهرستان که اکنون به سایت پسماندهای عمرانی تبدیل شده است.

به گفته وی، این افراد با سوزاندن بقایای ایزوبام و لاستیک در این مکان علاوه بر ایجاد مزاحمت برای شهروندان موجب آلودگی هوا و خاک در این منطقه می‌شدند.

وی اضافه کرد: در این اخطاریه قید شده که این افراد یک هفته فرصت دارند که تجهیزات خود را از این محل بردارند و در صورت تداوم فعالیت با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: سوزاندن مواد پلاستیکی باعث آلودگی هوا شده و خسارت زیادی به محیط زیست این منطقه وارد می‌کند و با توجه به جابجایی بقایای آن توسط باد، آلودگی ناشی از آن بسیار گسترده است.

وی ادامه داد: اکنون سایت زباله شهری سیدآباد به محلی برای دپوی نخاله‌های ساختمانی و پسماندهای عمرانی تبدیل و از زباله‌های شهری تنها کوهی پوشیده با نخاله ساختمانی باقی مانده است اما در قسمت دیگری از این سایت، علاوه بر نخاله‌های ساختمانی، لاستیک‌های فرسوده نیز وجود دارد.

مساله دود ناشی از فعالیت برخی افراد را در سایت زباله سیدآباد بررسی کرده بود و در آن به گلایه‌های شهروندان در این خصوص پرداخته بود.

روستای سیدآباد مهاباد که طی سالهای گذشته محلی برای دفن زباله‌های شهری بود و روزانه بیش از ۱۰۰ تُن انواع زباله به این سایت منتقل می‌شد، در فاصله پنج کیلومتری شرق مهاباد واقع شده است.

با تکمیل ظرفیت سایت زباله شهری سیدآباد، از سال گذشته زباله‌های شهری مهاباد به مکان دیگری در سایت مشترک مهاباد و میاندوآب منتقل می‌شود و سایت سیدآباد به سایت نخاله‌های ساختمانی تبدیل شده است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
5 + 4 =