فرماندار مراغه خبر داد

تامین ۸۰ میلیارد ریال برای تکمیل مرکز تحقیقات دیرینه‌شناسی کشور

شناسهٔ خبر: 019A9364 -
معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه گفت: اعتبار ۸۰ میلیارد ریالی برای تکمیل ساختمان مرکز تحقیقات دیرینه‌شناسی کشور که در این شهرستان قرار دارد، از محل اعتبارات سفر استانی رییس‌جمهور تامین شد و عملیات اجرایی در این مرکز به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش هاناخبر ، «مرتضی مینویی» روز شنبه  بیان کرد: بخشی از این اعتبار برای یک سایت حفاری جدید هزینه می‌شود و امیدواریم در سایه پیگیری، ۴۰ میلیارد ریال دیگر از محل اعتبارات سفر استانی به همین منظور تامین شود.

وی اختصاص اعتبارات ملی از طریق سازمان مرکزی حفاظت محیط زیست جهت فعالیت‌های پژوهشی و تکمیل ساختمان مرکز دیرینه‌شناسی کشور را خواستار شد و افزود: ایجاد زمینه مناسب جهت برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مهارت‌آموزی در زمینه دیرینه‌شناسی برای دانشجویان رشته زمین‌شناسی نیز از دیگر مطالبه‌هاست.

رییس اداره محیط زیست مراغه نیز بیان کرد: چهارمین جلسه کمیته راهبردی منطقه فسیلی مراغه با حضور مدیرکل موزه تاریخ طبیعی سازمان، مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی و فرماندار مراغه طی هفته گذشته در مرکز تحقیقات دیرینه‌شناسی کشور برگزار شد.

«غلامرضا زارع» در خصوص بررسی نقشه‌های اصلاح شده جهت تکمیل مرکز تحقیقات و موزه دیرینه‌شناسی کشور، بیان کرد: در این کمیته راهبردی مقرر شد تا مشاور ساختمان ضمن اعمال برخی از اصلاحات در نقشه، اعتبار مورد نیاز برای تکمیل ساختمان مرکز را جهت برگزاری مناقصه و تعیین پیمانکار تا ۱۵ فروردین سال آینده برآورد کند.

به گفته وی پیگیری تامین اعتبارات از سازمان برنامه و بودجه و تدوین چارت تشکیلاتی مرکز دیرینه‌شناسی کشور به صورت مرحله به مرحله و با هدف استقرار نیروهای متخصص هم در کمیته راهبردی منطقه فسیلی مراغه مورد تاکید قرار گرفت.

«زارع» معرفی مرکز تحقیقات دیرینه‌شناسی کشور و ظرفیت‌های منطقه فسیلی مراغه در سطح ملی و استانی را یادآوری کرد و اظهار داشت: این مرکز پس از تکمیل و شروع فعالیت، رکوردهای جهانی فسیل‌های مهره‌داران را به نام ایران ثبت خواهد کرد و معرفی بیش از پیش آن ضروری است.

 منطقه فسیلی مراغه جزو پنج منطقه مهم دارای فسیل مهره‌داران جهان است و بر همین اساس احداث مرکز تحقیقات دیرینه‌شناسی کشور طی سال ۱۳۸۴ در این شهرستان آغاز شد؛ ساختمان این مرکز به دلیل کمبود اعتبار نیمه‌کاره رها شده بود اما در دولت سیزدهم تحرک‌هایی برای تکمیل آن آغاز شد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 4 =