قیمت مصالح ساختمانی در آذربایجان غربی اعلام شد

شناسهٔ خبر: 0426CB86 -
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی گفت: با گرانفروشان مصالح ساختمانی برخورد جدی می شود.

به گزارش هاناخبر ، محمودی امروز ۸ تیرماه افزود: فروش مصالح ساختمانی و هزینه حمل مصالح از درب کارخانه تا محل کار باید مطابق مصوبه تنظیم بازار صورت گیرد در غیر این صورت تخلف بوده و با متخلفان مطابق قانون نظام صنفی و تعزیرات حکومتی برخورد خواهد شد.

وی افزود:  قیمت ابلاغی تحویل درب کارخانه بوده و فروش بالاتر از این قیمت ها گرانفروشی محسوب می شود.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن وتجارت استان به قیمت مصوب گچ و سیمان اشاره کرد و گفت: قیمت هر تن گچ بسته بندی شده یک میلیون و ۷۸۶ هزار و ۳۰۰ ریال و هرکیسه سیمان تیپ یک در درب نمایندگی های مجاز فروش ۱۴۸ هزار ریال، هر کیسه سیمان MC ۱۴۳ هزار ریال و هرکیسه سیمان pLc ۱۴۵ هزار ریال می باشد و در ضمن هزینه بارگیری، تخلیه بار و حمل بار توافقی است.

محمودی ادامه داد: ماسه شسته و شکسته دانه بندی شده استاندارد ۳۰۰ هزار ریال، ماسه ملاتی ۱۵۰ هزار ریال، مخلوط خام سرمعدن را ۵۳ هزار و ۲۰۰ ریال اعلام کرد.

محمودی تصریح کرد: کلیه مراکز تولید ،عرضه و فروش مصالح موظف به صدور فاکتور رسمی فروش با درج نام وآدرس خریدار و فروشنده( مشخصات واحد تولیدی مهمورشده) ، برگ باسکول شامل وزن مجاز(بارگیری بیش از ظرفیت مجاز شامل افزایش قیمت حمل بار نمی شود) و سایر موارد لازم جهت نظارت بر حمل بار با کامیونها است.

 به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت،معدن وتجارت استان، وی اضافه کرد: کرایه حمل انواع شن و ماسه از درب کارگاه تا پای کار برای داخل شهر ارومیه به ازاء هر تن ۲۰۰هزار ریال و برای خارج از شهر بصورت توافقی محاسبه گردیده و پرداخت هزینه ها باید در یک مرحله و توسط یک دستگاه کارت خوان انجام شود.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن وتجارت استان  تأکید کرد: قیمت آجر با احتساب ارزش افزوده درب کارخانه بابت هرتن یک میلیون و ۴۰۰ هزار ریال است که هزینه حمل اعلام شده برای انواع شن و ماسه شامل حمل آجر نیز می شود.

محمودی با بیان اینکه واحدهای تولیدی ملزم به صدور فاکتورفروش با مشخصات مذکور و فروش محصول به مصرف کننده نهایی بوده و از فروش و پیش فروش محصول به کامیون ها و غیره خودداری کنند اظهار کرد: مسئولیت رعایت قیمت مصرف کننده آجرفشاری(تا تحویل به مصرف کننده) بر عهده واحدهای تولیدی است و  درصورت مشاهده‏ یا دریافت گزارش هرگونه تخلف وفق قانون تعزیرات حکومتی با متخلف برخورد خواهد شد.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی یادآور شد: هم وطنان عزیز در صورت مشاهده هرگونه تخلف احتکار، کم فروشی، گرانفروشی و هرگونه تخلف صنفی را از طریق سامانه ۱۲۴ گزارش کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
4 + 8 =