مدیر کل گمرک استان خبر داد

رشد ۲۵ درصدی صادرات کالا در خراسان شمالی طی امسال

شناسهٔ خبر: 053308F2 -
مدیر کل گمرک خراسان شمالی از رشد ۲۵ درصدی صادرات کالا در این استان در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش هاناخبر ، باقری در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: این میزان رشد در حوزه تناژ کالاهای صادراتی اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری یک هزار و ۳۲ فقره اظهارنامه برای صادرات کالا دریافت شده است، گفت: طی امسال ۱۱۹ هزار و ۹۳ تن کالا به ارزش ۴۴ میلیون و ۲۱۹ هزار و ۱۲۳ دلار از این استان به سایر کشورها صادر شده است.

باقری افزود: در پنج ماه نخست سال گذشته ۸۶۹ فقره اظهارنامه برای صادرات ۹۵ هزار و ۱۶۴ تن کالا به ارزش ۶۸ میلیون و ۵۸۹ هزار و ۵۸۰ دلار دریافت شد.

به گفته وی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته تعداد اظهارنامه های دریافتی ۱۹ درصد رشد و ارزش کالاهای صادراتی ۳۶ درصد کاهش داشته است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه قسمت اعظم کالاهای صادراتی این استان متعلق به محصولات پتروشیمی خراسان است، بیان کرد: ارزش هر تن محصول پتروشیمی صادر شده در سال گذشته ۶۸۰ تا ۹۰۰ دلار بوده که امسال این عدد به ۲۶۰ تا ۳۰۰ دلار رسیده است و این امر نیز به علت آن است که ارزش آن در سطح بین المللی و بورس دنیا کاهش یافته است.

وی در ارتباط با واردات کالا نیز گفت: در پنج ماه نخست امسال ۷۵ فقره اظهارنامه برای واردات کالا به استان به میزان ۷۸ هزار و ۱۴۷ تن با ارزش ۲۱ میلیون و ۹۹۴ هزار و ۶۲۳ تن دریافت شده است.

مدیر کل گمرک خراسان شمالی تعداد اظهارنامه های دریافتی در پنج ماه نخست سال گذشته را ۱۱۱ فقره بیان کرد و افزود: این تعداد اظهارنامه برای واردات ۱۴ هزار و ۳۷۰ تن کالا با ارزش ۲۹ میلیون و ۶۹۱ هزار و ۹۷۶ دلار دریافت شده است.

به گفته وی در سال جاری تعداد اظهارنامه های دریافتی برای واردات کالا ۳۲ درصد کاهش و ارزش کالاها ۲۶ درصد کاهش و از لحاظ مقدار توناژ کالا ۴۴۴ درصد رشد وجود داشته است.

باقری با اشاره به اینکه بیشتر کالاهای وارداتی، مواد اولیه واحدهای تولیدی و ماشین آلات صنایع بوده است، بیان کرد: واردات بوکسیت توسط شرکت آلومینای جاجرم بیشترین کالای وارداتی به استان بوده است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 3 =