مدیر خانه مطبوعات و رسانه های کشور:

محدودیتی برای عضوگیری در خانه‌های مطبوعات نداریم

مدیر خانه مطبوعات و رسانه های کشور گفت: هیچ محدودیتی برای عضویت خبرنگاران در خانه‌های مطبوعات کشور نداریم و بر اساس شرایط اساسنامه خانه فعالان در این حوزه می ‌توانند در سامانه خانه عضو شوند.

به گزارش هاناخبر ، "فردین کمانگر"در نشستی که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و جمعی از خبرنگاران برگزار شد با اشاره به نقش رسانه ها و خبرنگاران در اطلاع رسانی و بیان واقعیات جامعه گفت: رسانه ها با تبیین ظرفیت ها، نقد امورات و ارائه راهکارها، می توانند بسترساز توسعه استان باشند.
فردین کمانگر با اشاره به مشکلات پیچیده حوزه رسانه ها و لزوم حرکت در جهت حل این مشکلات و ساماندهی صنفی خبرنگاران گفت: خانه مطبوعات به عنوان نهاد صنفی فراگیر، غیردولتی و غیرانتفاعی به مثابه چتر حمایتی برای خبرنگاران عمل می کند و در حوزه های مختلف از جمله کمک به تامین حقوق و جایگاه خبرنگاران، بسط فضای رسانه ای، تدوین بانک اطلاعاتی خبرنگاران، برگزاری دوره های آموزشی، حمایت های صنفی و...تلاش خواهد نمود.
مدیر خانه مطبوعات و رسانه های کشور در ادامه با اشاره به شرایط ثبت نام خبرنگاران در خانه مطبوعات عنوان کرد: ثبت نام و عضوگیری خانه به شیوه الکترونیکی انجام می‌شود، برای عضوگیری در خانه مطبوعات هیچ‌گونه محدودیتی نداریم.
کمانگر همچنین به برخی مشکلات اشاره کرد و گفت: کمبود اعتبارات سبب شده که خانه‌های مطبوعات نتوانند به شیوه مستقل فعالیت کنند که برای رفع این‌مشکل معاونت مطبوعاتی وعده داده‌اند که ردیف بودجه‌ای ایجاد کنند‌.
وی همچنین‌ اضافه کرد: بیمه از دیگر مشکلات خبرنگاران می‌باشد که خوشبختانه معاونت مطبوعاتی اقدامات بسیار خوبی را برای رفع مشکل بیمه خبرنگاران انجام داده‌اند که امید است خبرنگاران به حقوق اولیه خود دست پیدا کنند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 6 =