تازه ترین معضل شهر ارومیه، دست فروشان سالخورده

شناسهٔ خبر: 071983AF -
این روزها همان‌قدر که دست‌فروشان جوان و نوجوان به چشم دیده می‌شوند همان‌قدر هم افراد مسن که سختی‌های زندگی از قیافه‌شان هویداست در گوشه و کنار شهر دیده می‌شوند و در واقع دست‌فروشی سالخوردگان به تازه‌ترین معضل مدیریت شهری در ارومیه تبدیل شده است.

به گزارش هاناخبر ،

این روزها گرانی و مشکلات فراوان زندگی سبب دست‌فروشی کردن بسیاری از افراد شده و باکمی دقت بر سن و سال این افراد در می‌یابیم بیشتر آنها از سن بالایی برخوردارند که به جایِ برخورداری از حمایت مسئولان و نهادهای متولی، مجبور به دست‌فروشی برای کسب درآمدهای حداقلی شده‌اند.

شرمندگی این افراد در مقابل خانواده‌هایشان از این گرانی و حباب‌های روزافزون و نبود شغل سبب جاری شدن اشک و قطره‌های شرم روی پیشانی آن‌ها شده است چراکه حتی با دست‌فروشی به هیچ‌کدام از زخم‌های زندگی خود مرهمی پیدا نمی‌کنند.

چرا هیچ نهاد حمایتی هیچ کمکی به این‌گونه افراد نیازمند نمی‌کند جای یک سئوال اساسی است، آیا حق این افراد بعد از چندین سال کار این است که در آخر عمر روی به دست‌فروشی آورده و شرمنده خانواده شوند؟

اشک و سوزوگداز پیرمرد ارومیه‌ای که در بازار این شهر ریخت و بدبختی خود را با صدای بلند جار زد، حاکی از این است که چرخ روزگار کوچک‌ترین رحمی به او نکرده و انسان‌ها نیز به مشکلات او اهمیتی نمی‌دهند بنابراین مجبور شده در میان مردم و از تریبون خبرگزاری تسنیم مشکلات خود را به گوش همگان برساند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 8 =