رفع مشکل کمبود آب سدهای بانه

شناسهٔ خبر: 07D21173 -
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: سال گذشته که در بانه مشکل کمبود آب وجود داشت، اکنون این مشکل رفع شده و به اندازه کافی آب در پشت سد‌های عباس آباد و بانه (سبدلو) ذخیره شده است.

به گزارش هاناخبر ، آرش آریانژاد افزود:حجم نرمال سد عباس آباد بانه ۱۴ میلیون متر مکعب و حجم مخزن آن در حال حاضر ۱۰ میلیون متر مکعب است، در حالی که این عدد در سال گذشته ۳.۷۹ میلیون متر مکعب بوده است.

وی گفت: حجم نرمال سد بانه یا (سبدلو) هم ۴.۱۲ میلیون متر مکعب است که در حال حاضر ۳.۹۴ میلیون متر مکعب آب دارد و این عدد در سال گذشته ۲ میلیون متر مکعب بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان افزود: در حال حاضر ۵۷ درصد سد‌های استان پر از آب است که این رقم در سال گذشته ۵۳ درصد بود.

وی گفت: در مجموع سد‌های استان با اعمال سد‌های مشترک یک میلیارد و ۵۳۹ میلیون مترمکعب آب ذخیره دارند که سال گذشته این مدت یک میلیارد و ۴۵۲ میلیون مترمکعب بود.

آریانژاد ادامه داد: در مجموع حجم آب مخزن سد‌های استان در شرایط مطلوبی قرار دارد، اما نیاز است مردم در راستای صیانت از منابع آب استان در بخش‌های مختلف به ویژه در حوزه کشاورزی با بهره مندی از سیستم‌های نوین آبیاری و اصلاح الگوی کشت، این شرکت را در حفاظت و مدیریت هر چه بهتر این عنصر حیاتی کمک کنند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
1 + 3 =