۵۸ دستگاه پنل خورشیدی در کردستان راه اندازی شد

شناسهٔ خبر: 0851DF39 -
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: ۵۸ دستگاه پنل خورشیدی در بخش خانگی با ظرفیت تولید ۲۳۳ کیلووات برق در استان نصب و راه اندازی شد.

به گزارش هاناخبر ،هیوا لهونیان گفت: در مجموع تا کنون ۱۰۸ پنل خورشیدی با ظرفیت ۴۳۵ کیلووات برق در استان راه اندازی شده که ۶۸ مورد آن مربوط به بخش خانگی و ۴۰ پنل نیز در بخش ادارات و مدارس است.

وی با بیان اینکه در قراردادی ۲۰ ساله برق تولیدی پنل خورشیدی بخش خانگی و خصوصی خریداری می شود، اظهار کرد: در ازای تولید هر کیلووات ساعت برق تولیدی از طریق پنل خورشیدی، هزار و ۷۵۰ تومان (ماهانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان) پرداخت می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با اشاره به اینکه هر ۲ ماه یکبار هزینه برق تولید شده به مشترکان پرداخت می شود، افزود: برای نصب یک کیلووات پنل خورشیدی بیش از ۲۰۰ میلیون ریال سرمایه لازم است.

لهونیان ادامه داد: براساس بخشنامه ابلاغی دولت در سال ۱۳۹۴، ادارات و ارگان ها موظف هستند ۲۰ درصد انرژی مورد نیاز خود را از طریق انرژی های تجدیدپذیر به ویژه سامانه های خورشیدی تامین کنند.

وی یادآور شد: با توجه به شرایط آب و هوایی استان و وجود ۲۷۰ روز آفتابی در طول سال و پایین بودن درجه حرارت، شرایط مناسبی برای احداث نیروگاه های خورشیدی بزرگ در استان فراهم است

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 1 =