پروژه های آبرسانی آذربایجان غربی با اعتبار ۱۵۶ میلیارد تومان افتتاح شد

شناسهٔ خبر: 08BB7B49 -
پروژه های حوزه آبرسانی شرکت آب و فاضلاب در شهرها و روستاهای استان با اعتبار ۱۵۶ میلیارد تومان امروز در نهمین روز دهه فجر با حضور استاندار آذربایجان غربی و جمعی از مسئولان استان و شهرستان افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش هاناخبر ،

در نهمین روز از دهه فجر و با حضور استاندار آذربایجان غربی، بهره برداری همزمان از پروژه های آبرسانی شهری و روستایی در استان آذربایجان غربی آغاز شد.

پروژه های حوزه آب شهری آذربایجان غربی با اعتبار ۱۱۷ میلیارد تومان و حوزه آب روستایی استان با اعتبار ۳۸ میلیارد تومان امروز افتتاح شد.

سهم شهرستان ارومیه نیز از طرح های افتتاحی تامین آب شرب شهری و روستایی، ۷۹ میلیارد تومان است.

سایر پروژه های افتتاحی آبرسانی شهری شامل رفع کمبود آب شرب شهرهای پیرانشهر، بوکان و منطقه استقلال شهر مهاباد، تامین فشار و کمبود آب شرب زمین های توحید، مسکن مهر طرزیلو و خطوط رفت و برگشت مخزن عباس آباد شهر ارومیه است که برای اجرای آنها یک هزار و ۱۷۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و با تحت پوشش قرار گرفتن ۳۵۰ هزار نفر جمعیت شهری، یک هزار و ۲۱۰ لیتر در ثانیه به ظرفیت تامین آب شرب افزوده شد.

تامین آب آشامیدنی روستاهای عزت آباد، کورابلاغ و دانابلاغ شوط، بریس سردشت، ملحم و ینگجه سلماس، نازک علیا پلدشت، باراجوق، صالح آباد و مجتمع صالح آباد ارومیه و ذمه، الک آباد و حیدرآباد اشنویه نیز از جمله پروژه های آبرسانی مورد بهره برداری قرار گرفته در روستاهای آذربایجان غربی بود که برای اتمام آنها ۳۸۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است.

با بهره برداری از این پروژه ها، هشت هزار و ۳۸۳ نفر جمعیت روستایی از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شدند.

در مراسم بهره برداری از این پروژه ها استاندار آذربایجان غربی با اشاره به بهره برداری از طرح های مختلف عمرانی و اقتصادی در مناطق مختلف کشور در این ایام مبارک اظهار کرد: با وجود تحریم های ظالمانه دشمنان و علیرغم محدودیت های مالی در کشور، اجرای پروژه های عمرانی و خدماتی نشان از اهمیت و توجه نظام اسلامی و دولت به زندگی مردم دارد.

محمدصادق معتمدیان با اشاره به افزایش چشمگیر اعتبارات شرکت آب و فاضلاب گفت: امسال با همه مشکلات و با پیگیری های انجام شده توسط نمایندگان مردم استان در مجلس و توجه ویژه دولت، شاهد رشد ۸ برابری اعتبارات شرکت آب و فاضلاب استان هستیم.

او گفت: با اختصاص ۹۶۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات محرومیت زدایی، ۳۷۹ روستای استان در یک برنامه ٣ ساله از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.

معتمدیان به دیدار و جلسه اخیر خود و مجمع نمایندگان استان با وزیر نيرو نیز اشاره کرد و افزود: با هماهنگی های به عمل آمده در دیدار با وزیر نیرو و تامین اعتبار لازم، ۱۳۰ روستای باقیمانده نیز در ردیف طرح های آبرسانی قرار خواهند گرفت.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
8 + 8 =