تولید گیلاس در باغات اشنویه ۵۰ درصد کاهش یافت

شناسهٔ خبر: 08C09492 -
مدیر جهاد کشاورزی اشنویه با اشاره به برداشت گیلاس از باغات شهرستان گفت: بدلیل سرمازدگی، تولید این محصول نسبت به سال گذشته کاهش ۵۰ درصدی دارد.

محمدامین بایزیدی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار هاناخبر اظهار کرد: سطح زیر کشت این محصول به ۸۱۸ هکتار رسیده که از این میزان ۴۹۸ هکتار بارده و ۳۲۰ هکتار غیربارده است.

وی ادامه داد: بطور میانگین از هر هکتار باغ بارور هشت تُن محصول برداشت می‌شود و این شهرستان با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی مستعد کشت گیلاس است.

رییس جهاد کشاورزی اشنویه اضافه کرد: ارقام گیلاسی که در اشنویه کشت می‌شود، شامل تکدانه‌ای مشهد، خوشه‌ای، زرد دانشکده، سفید ارومیه و نوع محلی به نام (خومالی) است که این نوع، مزه و کیفیت عالی داشته و مشتریان زیادی دارد.

بایزیدی با بیان اینکه باغداران این شهرستان از کمترین میزان سم استفاده می‌کنند، گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و قدمت طولانی در کشت گیلاس و کیفیت عالی این محصول، اشنویه به عنوان پایتخت گیلاس ایران مشهور شده است.

به گزارش هاناخبر، شفافیت رنگ، طعم و عطر مطبوع و کیفیت مطلوب گیلاس اشنویه موجب شده تا این محصول مشتریان زیادی در داخل و خارج از کشور برای خود داشته باشد.

گیلاس باغات اشنویه همه ساله علاوه بر تامین بخشی از نیاز بازار و مصرف داخلی، قسمتی نیز به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

اشنویه در جنوب آذربایجان غربی واقع است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 4 =