خشکسالی میزان تولید بخش کشاورزی در کردستان را 412 هزار تن کاهش داد

شناسهٔ خبر: 0962EF34 -
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: کاهش شدید بارندگی ها در سال زراعی جاری و خشکسالی باعث شده میزان تولید در بخش کشاورزی بیش از 412 هزار تن کاهش یابد.

به گزارش هاناخبر ،

محمدفرید سپری در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان کردستان، اظهار کرد: در شرایط نرمال بارندگی، میزان تولید در بخش کشاورزی یک میلیون و 479 هزار و 935 تن در سال است که با توجه به خشکسالی امسال بر اساس برآوردهای انجام شده در حال حاضر 412 هزار و 274 تن میزان تولید در این بخش کاهش یافته است.

وی افزود: بر اساس برآورد کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان این میزان کاهش در تولید محصولات کشاورزی رقمی معادل 22 هزار و 761 میلیارد ریال خسارت به بار آورده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: بیشترین میزان کاهس تولید در بخش گندم دیم اتفاق افتاده و در حالی که در این حوزه سال زراعی گذشته 929 هزار و 406 تن تولید داشته ایم، امسال با 278 هزار و 822 تن این رقم به 650 هزار و 584 تن رسیده است و رقمی معادل 13 هزار و 941 میلیارد ریال خسارت به گندم کارن وارد کرده است.

سپری در بخش دیگری از سخنان خود به اثرات خشکسالی بر تولید گوشت قرمز نیز اشاره کرد و یادآور شد: با کاهش تولید محصولات کشاورزی مانند علوفه در حوزه تولید گوشت نیز اثرات منفی به وقوع پیوسته و پیش بینی می شود در این بخش نیز 8 هزار و 370 میلیارد ریال خسارت به وجود آید.

وی به اثرات خشکسالی بر تولید عسل نیز اشاره کرد و بیان کرد: در این بخش نیز پیش بینی می شود 896 میلیارد ریال خسارت به زنبورداران کردستانی وارد شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: باید به نحوی شده برنامه ای تدوین شود تا با تامین آب مورد نیاز بخش کشاورزی بتوان میزان خسارت در این حوزه را به حداقل رساند چرا که مشکلات این حوزه به طور مستقیم با زندگی و معیشت بیشتر مردم کردستان ارتباط دارد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
1 + 7 =