تصمیم کبری یا ناکبری باز شدن مدارس

شناسهٔ خبر: 11167D03 -
پایگاه خبری هاناخبر:مدارس را ببندید!! این خواست تمامی خانواده هاست. این خواست بحق تمامی معلمان و مدیران و کادر آموزشی است. این خواست تمامی مدیران کل ادارات است، که نمی توانند چیزی بگویند. خواست قلبی شان چیز دیگری است ولی گوش بفرمانند که آنچه گفته می شود را عمل کنند

به گزارش هاناخبر ،تصمیم کبری یا ناکبرایی باز شدن مدارس

پایگاه خبری هاناخبر: مدارس را ببندید!! این خواست تمامی خانواده هاست. این خواست بحق تمامی معلمان و مدیران و کادر آموزشی است. این خواست تمامی مدیران کل ادارات است، که نمی توانند چیزی بگویند. خواست قلبی شان چیز دیگری است ولی گوش بفرمانند که آنچه گفته می شود را عمل کنند.

مدارس را فیزیکی باز نکنید. از تجمع دانش آموزان در مدارس جلوگیری بعمل آورید. اگر راه دیگری بلد نیستید، راه حل های تکراری و نخ نما را، راه حل قلمداد نکنید. مدرسه محیط علمی و پرورشی است و علم آموزی را، با روش های نوین و تکنولوژی های جدیدتر، با سرعت هرچه تمامتر عجین کنید.

 

باور کنید اگر مدارس باز شود، چه زوج و فرد، چه با تعداد کم و زیاد، چه با فاصله اجتماعی موثر، اما هیچکدام از این ها مستوجب دلخوشی عادی سازی شرایطی نیست که همگان با آن روبرو هستیم. مگر دانش آموزان از سرویس های بهداشتی مدارس استفاده نمی کنند؟ مگر از آبخوری و حیاط و کلاس درس استفاده جمعی نمی کنند؟ چرا کارهای نکرده و امکانات نداشته را با روش های سنتی می خواهید ظاهر سازی و به اصطلاح حل کنید؟ اگر یکسال دیگر مدارس تعطیل ولی آموزش برقرار باشد، چه اتفاق دهشتناکی می افتد، که پاسخ فجایع ابتلای بیماری کویید ۱۹ دانش آموزان این مرز و بوم را بدنبال داشته باشد؟

 

دکتر مینو محرز، از متخصصان و کارشناسان ستاد ملی مبارزه با کرونا، با بازگشایی مدارس مخالف است. خود ستاد با بازگشایی مدارس مخالف است. وزارت آموزش و پرورش بر کدام محور و مبتنی بر کدام دستورات و پروتکل های بهداشتی و پیشگیری، بر بازگشایی مدارس اصرار دارد؟کادر درمان باید تا به کی خسته از نافرمانی های عمومی و بخشنامه ای، فرصتی یابد تا رمقی دوباره به جانشان برگردد.

آستانه مهر امسال، به مهر عقلانیت و تصمیم های خردمندانه تمامی دست اندرکاران گره خورده است.

به جای مانور بازگشایی مدارس از پانزدهم شهریورکه همچون تمامی مانورهای شعار زده و ناکارآمد هرگز عملی نشد، این مانورها و بازگشایی های غیر عقلانی را به فرصت خردمندی برای راهکارهای عملی تبدیل کنیم.

 

گر برنامه “شاد” ناکارآمد از فراگیری برای تمامی دانش آموزان است، اما تلویزیون می تواند بار بسیاری از این کمبودها را بدوش بکشد. نمی دانم تعطیلات تابستان، چقدر فرصت تولید محتوی و پیدا کردن راهکارهای عملی برای برون رفت از این مهم صرف شده، اما نیک می دانم که مدرسه شوخی بردار نیست!

 

خانواده ها از آموزش و پرورش انتظار تصمیم عاقلانه و خردمندانه دارند. اگر برآورده نشود؛چه انتظاری از سپردن فرزندان به این محیط برای آموزش بلند مدت؟ اعتمادی که نباید بازیچه گردد. راستی جناب وزیر: فرزندانتان و یا نوه ها از شما می پرسند، چرا مدارس را باز می‌کنید؟ آیا خواست قلبی شما با آنچه در دستور کار داری، یکسان است؟ جوابگوی میلیون ها دانش آموزی که در معرض همه گیری این بیماری قرار می گیرند را شما پاسخگو خواهی بود. راستی مدیران کل استان ها این خواست ها را به بالانشینان انعکاس می دهند؟

 

واقعا منتظر چه اتفاقی هستید تا تصمیم عاقلانه ای اتخاذ کنید؟ نکند “کرونا” رفته و ما بی خبریم؟ نکند کاسه ای زیر نیم کاسه است که بازشدن مدارس را مهمتر از بسته شدن آن می داند؟ اگر نه؟ چگونه اندیشیده اید که میلیون ها دانش آموز و خانواده را با این تصمیمتان نگران و مضطرب کرده اید؟ اگر گوش شنوایی نیست، لااقل از “تصمیم کبری”بیاموزید.

 

اگر نه؟ همگان منتظر نتایج این “تصمیم ناکبرایی” شما هستند!

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 3 =