برگزاری جشنواره بادرشبی در مراغه

شناسهٔ خبر: 11C3DF8F -
جشنواره عرق گیری گیاه بادرشبی در مراغه، قطب تولید این محصول در آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش هاناخبر ، جشنواره عرق گیری گیاه بادرشبی، همزمان با آغار برداشت این گیاه دارویی، شامگاه روز دوشنبه با حضور مردم و مسئولان در پارک ملت مراغه برگزار شد.

رئیس شورای شهر مراغه گفت: این جشنواره با هدف حفظ سنت‌های قدیمی و حمایت از فعالان تولید عرقیات گیاهی برگزار شده است.

رضا عسکری افزود: همزمان با این جشنواره، عرق بادرشبی در محل، تهیه و برای شهروندان عرضه شد.

مراغه قطب تولید بادرشبی در آذربایجان شرقی است و سالانه بیش از یک هزار تن بادرشبی خوش عطر در این شهرستان تولید می‌شود.

در طب سنتی، بادرشبی خون ساز است و برای درمان بی‌خوابی، تسکین اعصاب و بهبود گوارش استفاده می‌شود.

بادرشبی، خاصیت آرام‌بخشی و خواب آوری دارد و برای افرادی که از بی‌خوابی رنج می‌برند، بسیار مفید است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 3 =