گسترش همکاری پژوهشی تراکتورسازی و جهاد کشاورزی

شناسهٔ خبر: 12489F56 -
فاهم نامه گسترش همکاری مشترک شرکت ادوات کشاورزی تراکتورسازی ایران با موسسه تحقیقاتی و فنی مهندسی وزارت جهاد کشاورزی به منظور افزایش همکاریهای پژوهشی امضا شد.

به گزارش هاناخبر ، مدیرعامل شرکت ادوات کشاورزی گروه صنعتی تراکتورسازی ایران گفت: این تفاهم نامه با هدف بهره گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های علمی و تحقیقاتی، بین شرکت ادوات کشاورزی تراکتورسازی ایران و موسسه تحقیقاتی و فنی مهندسی وزارت جهاد کشاورزی امضا شد.

 

علی مفید افزود: مفاد این تفاهم نامه شامل همکاری مشاوره ای، علمی و پژوهشی مبتنی بر نیاز‌های علمی و فنی شرکت ادوات کشاورزی با استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موسسه و با هدف توسعه محصولات جدید با تکنولوژی بالا و دسترسی به دانش فنی روز است.

 

وی به اهداف تعیین شده برای این تفاهنامه اشاره کرد و گفت: طرحهای مشترک تحقیقاتی و مطالعاتی در زمینه ادوات کشاورزی، همکاری مشترک برای دسترسی به دانش فنی و فناوری روز، همکاری متقابل برای استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی و سایر امکانات، برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی بر حسب نیاز، برگزاری نشست‌های علمی مشترک، انتقال تجربیات و نیاز‌های مشترک و تبادل افکار و اطلاعات، همکاری در زمینه‌های فنی و مهندسی کشاورزی برای رفع مشکلات در زمینه تولید و توسعه، اصلاح محصول، اجرا در پهنه کشاورزی- مهندسی معکوس و ایجاد دهکده فناوری مشترک با محوریت ماشین‌ها و تجهیزات کشاورزی از اهم اهداف این تفاهمنامه است.

 

مفید خاطرنشان کرد: به کمک این تفاهم نامه می‌توان گام اساسی برای توسعه توانمندی‌های شرکت ادوات کشاورزی و همچنین توسعه و پیشرفت صنعت مکانیزاسون کشور برداشت که منجر به بهبود بهره وری در بخش کشاورزی و بهره مندی کشاورزان از فناوری‌ها و تجهیزات روز شده و زمینه را برای توسعه صادرات محصولات شرکت بیش از پیش فراهم می‌کند.

 

رئیس موسسه تحقیقات فنی و مهندسی وزارت جهاد کشاورزی هم از تلاش‌های خلاقانه تراکتورسازی و تفکری که برای توسعه، مباحث تحقیقاتی و علمی حاکم بر این مجموعه صنعتی ملی قدردانی و ابراز امیدواری کرد این روند همچنان و تا سالیان متمادی ادامه داشته باشد.

 

حسین دهقانی از آمادگی موسسه تحقیقات فنی و مهندسی با توجه به وجود امکانات و توانمندی‌های سخت افزاری و نرم افزاری در این مجموعه برای اجرای این تفاهم نامه خبر داد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 6 =