/ستاد استانی لایحه بودجه ۱۴۰۲ /

اختصاص ۲هزار میلیارد تومان اعتبار به استان کردستان

شناسهٔ خبر: 12B013AF -
استاندار کردستان گفت: از محل اعتبارات سفر رییس جمهور به استان، ۲ هزار میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش هاناخبر ، اسماعیل زارعی‌کوشا، امروز پنجشنبه(۲۶آبان ماه) در جلسه استانی ستاد لایحه بودجه کردستان، از تحقق تعهدات استان در حوزه درآمدی سال گذشته به مبلغ یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان خبر داد و اظهار کرد: این میزان در سال ۱۴۰۱ به ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: تعهدات استان در حوزه درآمدها در سال گذشته ۱۱۰۰میلیارد تومان بوده که در سال‌جاری ۲۵۰۰میلیارد تومان رسید.

استاندار کردستان با بیان اینکه درآمد کشور از این‌ محل ۶۶درصد رشد داشته اما در استان ۱۱۰درصد افزایش داشته که باید بررسی شود، گفت: عمده درآمدها از محل معاون و تخفیف‌های مالیاتی بوده و بخش عمده‌ای از تعهدات هنوز محقق نشده است.

وی، افزود: عمده این درآمدها فشار روی مالیات است که مالیات هم فشار را روی مودیان خرد خواهد آورد.

استاندار کردستان، با تاکید بر اینکه مدیران باید به صورت مستمر و جدی پیگیر اعتبارات سفر رییس جمهور از دستگاه متولی خود باشند، اظهار کرد:تا این لحظه حدود ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌هایی که مصوبه سفر ریاست جمهوری داشته‌اند اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه جذب این اعتبارات با نشستن پشت میز و تماس تلفنی با مرکز تامین اعتبار نمی‌شود گفت:  امروز نیاز به کار جهادی در حوزه جذب اعتبار و اجرای پروژه‌های نیمه تمام در استان وجود دارد.

۴۵ مصوبه اقتصادی سفر رییس‌جمهور به کردستان محقق شد

حامد قادرزاده، در ادامه این جلسه اظهار کرد: در مجموع ۲۵۱ طرح حوزه اقتصادی با هفت هزار و ۴۰۴ میلیارد تومان اعتبار در سفر رییس جمهور به کردستان مصوب شد و تا سال ۱۴۰۴ برای تحقق این طرح‌ها فرصت هست.

وی اضافه کرد: بانک‌های عامل و دستگاه‌ها دنبال توجیه عدم اجرای مصوبات سفر رییس‌جمهور به استان نباشند و به جای آن، برای تحقق آن تمام تلاش خود را بکار گیرند.

وی بر لزوم حضور مدیران دستگاه‌ها در جلسات بررسی مصوبات سفر رییس جمهور به استان تاکید کرد و ادامه داد: اینکه مدیری در این رابطه احساس مسوولیت نکند و جدی نباشد، قابل قبول نیست و حتما برخورد خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان یادآور شد: بانک‌ ها و ادارات مسوول، دلایل عدم مراجعه متقاضیان برای دریافت وام مصوبات سفر رییس جمهور را دقیق بررسی و اعلام کنند که در صورت عدم تمایل متقاصی، سریع طرحی جایگزین شود.

قادرزاده از متقاضیان دریافت تسهیلات مصوبات سفر رییس جمهور خواست از وام درخواستی تبصره ۱۸ به واسطه داشتن یارانه، استقبال کنند و گفت: اگر بانک یا دستگاهی در زمینه اجرای مصوبات این سفر، همراهی نکند، مورد بازخواست قرار می‌گیرد، چراکه برخی نارضایتی‌های مردم به همین عملکرد ضعیف دستگاه‌ها بر می‌گردد.

آرش آریانژاد در ادامه این جلسه اظهار کرد: از محل اعتبارات امسال یک هزار و ۲۷۷ میلیارد تومان از سوی وزارت نیرو به پروژه‌های حوزه آبرسانی استان اختصاص یافته که تاکنون ۴۶۶ میلیارد تومان معادل ۵۰ درصد از کل این اعتبار جذب شده است.

وی افزود: از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان نیز ۳۲۸ میلیارد تومان به پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه آبرسانی استان تخصیص یافته است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کردستان اعلام کرد: برای اجرای پروژه‌های آبی تعریف شده در استان مشکل اعتباری نداریم و اولویت ما در اجرای پروژه‌ها، طرح‌های نیمه‌تمام به ویژه پروژه‌هایی است که در سفر رییس جمهور و وزیر نیرو به استان اعتبار گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در حوزه آب استان در بازه زمانی ۲.۵ ساله در دستور کار قرار گرفته و با توجه به نگاه ویژه‌ای که در دولت به استان وجود دارد دنبال می‌شود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
5 + 1 =