فرماندار شهرستان دیواندره در نشست خبری هفته دولت؛

انتظار از رسانه ها رصد هوشمندانه، نقد منصفانه و حمایت حکیمانه است

شناسهٔ خبر: 12EAD371 -
فرماندار دیواندره در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته دولت، اقدامات دولت را در شهرستان تشریح کرد.

به گزارش هاناخبر ، توان فرماندار شهرستان دیواندره در این نشست ضمن گرامیداشت نام و یاد شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت عنوان کرد: دنیای امروز دنیای تعامل و گفتمان های مشترک است؛ لذا در هیچ جایی بدون همکاری، همدلی و همفکری نمی توان هیچ کاری را پیش برد، و این امر مهم زیر بنای توسعه ی مدنی است.

وی با بیان اینکه دنیای امروز بر شفاف سازی موضوع ها و اطلاع رسانی دقیق و به روز به مخاطبان خاص و عام بنا نهاده شده است، گفت: انتظار ما از شما خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه این است؛ که با رصد هوشمندانه، نقد منصفانه و حمایت حکیمانه نمایندگان دولت را در شهرستان کمک کنید؛ تا اهداف عالی اسناد فرادستی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش محقق شود.

نماینده عالی دولت در ادامه سخنانش با اشاره به این مطلب که در شهرستان از تمام ظرفیت های ممکن برای خدمت رسانی بهره برده ایم اظهار داشت: در حال حاضر اقدامات و پروژه های متعددی در شهرستان انجام شده و یا در حال انجام است، در بین پروژه های شهرستان دیواندره اولویت اول سد سیازاخ است؛ این پروژه مهم و کلیدی در حال حاضر فاقد هرگونه ردیف بودجه ای خاص می باشد؛ و توجه همه دست اندرکاران و مسئولان استانی و ملی به این پروژه، کلید طلایی تحول اقتصادی شهرستان است.

وی به حوزه آب و فاضلاب شهرستان اشاره کرد و گفت: امسال بالغ بر 7 میلیارد تومان اعتبار به تصفیه خانه آب شرب تخصیص داده شده که طبق اعلام شرکت آبفای استان تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید و در خصوص تصفیه خانه فاضلاب نیز 15 میلیارد ریال اعتبار دارد  که پروژه فعال و پیمانکار در حال انجام کار است.

مهندس توان به وضعیت گاز رسانی به روستاهای شهرستان نیز پرداخت و افزود: در حال حاضر 115روستای شهرستان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند و در هفته دولت 7 روستای دیگر به این مجموعه اضافه خواهد شد و مطالعات 22 روستای دیگر انجام گرفته که عملیات اجرایی در این ایام شروع خواهد شد.

فرماندار دیواندره شاخص راه روستایی شهرستان را مطلوب عنوان نمود و اظهار داشت: در سال گذشته 32 کیلومتر راه روستایی آسفالت شده است، که همزمان با آن 4.5 کیلومتر از آزادراه محور شهر زرینه تا فتاح آباد، روکش جاده بین شهری دیواندره- سقز و روکش بلوار امام شافعی شهر زرینه انجام شده است که مورد بهره برداری قرار گرفته است.

جعفر توان همچنن از تکمیل طرح های هادی در روستاهای تابعه از تکمیل طرح های هادی چهار روستای ظفر آباد، قلعه روتله، قجر و بابارار خبر داد.

فرماندار دیواندره در این نشست به پروژهای قابل افتتاح حوزه کشاورزی هم اشاره و عنوان کرد: افتتاح کارخانه سپهر لبن با تولید 7 هزار تن پنیر و شیر، افتتاح ایستگاه پمپاژ آب هزار کانیان که 280 هکتارزمین زراعی را تحت پوشش قرار می دهد و پروژه تولید و تکثیر گل رز از مهم ترین پروژه های مهم و اقتصادی شهرستان در حوزه کشاورزی است که در ایام هفته دولت افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.

رئیس شورای اداری شهرستان در ادامه ابراز داشت: 12 کلاس درس آماده افتتاح، 24 کلاس درس در دست احداث و 10 کلاس در شرف تکمیل قرار دارد که آمار بسیار چشمگیری لحاظ می شود.

وی اضافه کرد: همچنین در حوزه آموزش نیز با حمایت از پشت کنکوری ها، دانش آموزان توانستند رتبه های ماندگاری را در کنکور سراسری سال 97 رقم بزنند؛ از جمله کسب رتبه 4 منطقه 3 و 26 کشوری در گروه آزمایشی علوم تجربی که نشان از زحمات مجموعه مدیریت آموزش و پرورش شهرستان دارد.

فرماندار دیواندره همچنین در پایان از تکمیل پروژهای دیگری همچون کانون شهید رشیدیان  و هنرستان فنی حرفه ای دخترانه، استخر سرپوشیده و تصفیه خانه فاضلاب تا پایان سال جاری خبر داد.

 

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
1 + 5 =