زیباترین مکان های چین باستان

شناسهٔ خبر: 13053F2B -
تنها از طریق این تصاویر از چین باستان هست که ما می توانیم پی ببریم این تمدن ها در آن قرن ها چه کرده اند. نگاه کنید مطمئناً بهت زده خواهید شد.

به گزارش هاناخبر ،تنها از طریق این تصاویر از چین باستان هست که ما می توانیم پی ببریم این تمدن ها در آن قرن ها چه کرده اند. نگاه کنید مطمئناً بهت زده خواهید شد.

تاریخ چین پر از هیجانه، آیا اینطور فکر نمی کنید؟

 

1 > ديوار بزرگ چين

اين سازه بسيار بزرگ در سال 210 قبل از ميلاد در زمان سلسله شين و بوسيله اولين امپراطور شين چائو ساخته شد. اين ديوار از 9 استان عبور می كند و طول 6700 كيلومتری دارد.

 


2 > ارتش سفالی

اين مكان نيز در زمان سلسله شين بوسيله امپراطور چائو ساخته شد كه در سال 1947 بوسيله كشاورزان به عنوان يک  كشف شگفت آور، يافت شد. در اين مكان 7000 مبارز، ارابه های جنگی و اسب ها با امپراطور برای حفاظت از او در بعد از زندگی دفن شدند.

 


3 > شهر ممنوعه

شهری در داخل يک شهر كه امپراطوران چينی به مدت 500 سال از قرن 15 تا 1911 در آن محكمه برگزار می كردند.

 


4 > قصر پوتالا

نام صومعه مقدس بودائیان و اقامتگاه سابق دالایی لاماست که در شهر لهاسا در تبت قرار دارد. قصر پوتالا دارای بیش از یک‌هزار اتاق است. در قصر پوتالا بیش از بیست هزار مجسمه و آثار ارزشمند و بی‌نظیر هنری قرار دارد. با وجود اینکه قصر پوتالا دارای یک‌هزار اتاق است، اما اتاق خواب شخصی دالایی لاما، تنها دارای مساحتی به اندازه 0.465 متر مربع بوده است.

اين مكان در بين سال های 617 تا 650 به عنوان قصری برای سونگتسن گامپو، موسس سلسله توبو ساخته شد. اين قصر مجددا در قرن 17 بازسازی شد و اقامتگاه دالای لاماس شد.

 


5 > قصر تابستانی

بزرگ ترين باغ پادشاهی كه تفرجگاه تابستانی سلطنتی در سال های بين 1644 تا 1911 در سلسله كينگ بود.

 


6 > غارهای موگائو

سرزمين مقدس هنر بودا، مدت زمان ساخت آن بيش از 16 سلسله را در بر می گيرد. اولين كنده كاری برای ساخت اين اثر تاريخی در سال 366 بود.

 


7 > سايت های كونفسيوس

عمارت، آرامگاه و معبد كوفو كونفسيوس هست. اين مكان دومين مجموعه باستانی بزرگ هست و در زمان سلسله كينگ بين سال های 1722 -1735 تكميل شد.

 


8 > دوجی يانگ يان

قديمی ترين و تنها سيستم آبياری تفريحی بدون سد در جهان هست و در سال 250 قبل از ميلاد ساخته شد كه هنوز هم، آب را برای شهرهای بزرگ همسايه تأمين می كند.

 


9 > كوه تای

يكی از 5 كوه بزرگ كه با تولد و تجديد پيوند يافته است. اين مكان به مدت تقريبا 3000 سال مكانی برای عبادت بوده است.

 


10 > سايت های توسی

اين مكان در واقع بازمانده ای از سيستم خان سالاری باستان در جنوب غربی چين به مدت 8 قرن هست.

 

 

 

 

 

 

 

 

در پایان اگر فکر می کنید که مکان های معرفی شده در این لیست، زیاد درست نیستند، یا میخواهید ابراز علاقه ای نسبت به آنها داشته باشید، حتما در نظرات همین پست، مطرح کنید.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 2 =