وجود سه هزار و 32 بیسواد 15 تا 49 ساله در شهرستان سقز

شناسهٔ خبر: 13213C83 -
فرماندار سقز گفت: در این شهرستان سه هزار و 32 نفر بیسواد بین سن های 15 تا 49 سال وجود دارد.

به گزارش هاناخبر ،

علی اکبر ورمقانی در پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان با بیان اینکه، ریشه کنی بیسوادی نیاز تلاش همگانی است، افزود: باید از تمام ظرفیت‎های برای شناسایی و معرفی بیسوادان در سطح شهرستان استفاده کرد.

وی اضافه کرد: دهیاران ، بهورزان و امامان جماعت مساجد روستا از ظرفیت‎های انسانی مناسب برای شناسایی، معرفی و آموزش بیسوادان محسوب می‎شوند.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان سقز همچنین بر نقش مشارکت‎های مردم در اداره مدارس تاکید کرد.

محسن بیگلری، نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه  با اشاره به اینکه مدارس تخریبی زیادی در این دو شهرستان وجود دارد گفت: خیران بانه‌ای تقریبا در هر ماه یک مدرسه می‌سازند و انتظار می‌رود خیران سقزی هم در ساخت مدارس بیش از گذشته همت داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان هم با اشاره به اینکه ۳۰ درصد از فضا‌های آموزشی استان فرسوده هستند بر همکاری خیران در راستای بازسازی فضا‌های آموزشی و ساخت فرسوده تاکید کرد.

رشید قربانی افزود: برای پرداخت بخشی از هزینه های مدارس، 800 مغازه  در مدارس استان کردستان در قالب  16 هزار متر مربع زمین ساخته می شود.

وی عنوان کرد: امسال از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان 40 میلیارد ریال برای تجهیز، تعمیر و سامان دهی استان کردستان اختصاص یافته است که این میزان در سال گذشته، 16 میلیارد ریال بود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
1 + 8 =