افزایش مصرف گاز در کردستان

شناسهٔ خبر: 13411C16 -
مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه، ۲ میلیارد و ۲۹۹ میلیون و ۳۱۴ هزار و ۸۸۱ مترمکعب گاز در استان مصرف شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۹ درصد بیشتر است.

به گزارش هاناخبر ، احمد فعله‌گری  اظهار داشت: اولویت اصلی شرکت گاز استان کردستان در فصل سرد سال تامین گازبرای مصرف منازل مسکونی است ودر صورت لزوم مصرف گاز طبیعی صنایع و نیروگاه‌های تولید برق محدود می‌شود.افزایش مصرف گاز در کردستان

وی افزود: از ابتدای فروردین ماه تا پایان آذر ماه سال گذشته ۲ میلیارد و ۱۱۱ میلیون و ۹۴۴ هزار و ۷۳۲ مترمکعب گاز توسط مشترکان استان مصرف شد.

فعله گری اضافه کرد: در آذرماه امسال ۳۷۷ میلیون و سه هزار و ۹۰۶ مترمکعب گاز طبیعی در استان مصرف شد و این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۳۴۵ میلیون و ۵۰۵ هزار و ۸۶۱ مترمکعب بوده است که ۹ درصد رشد داشته است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان با بیان اینکه ۱۳ آذر با ۱۴ میلیون و ۶۴۰ هزار و ۹۹۲ مترمکعب بیشترین مصرف گاز در این ماه بود، گفت: بیشترین مصرف گاز در آذرماه در سال قبل مربوط به ۱۴ آذر بود که مشترکان ۱۳ میلیون و ۷۹ هزار و ۵۲۱ مترمکعب مصرف کردند.

وی یادآور شد: استفاده از پوشش مناسب، استفاده از پرده‌های ضخیم، استفاده از شیر‌های ترموستاتیک و رعایت دمای رفاه (۱۸ تا ۲۱ درجه) و پوشش مناسب موتورخانه‌ها و تعمیرات لازم در آن‌ها را به عنوان بخشی از راه‌های مصرف بهینه گاز توصیه می‌شود.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در مورد راهکار‌های اساسی در مورد صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی گفت: البته راهکار‌های زیادی برای صرفه جویی در مصرف گاز وجود دارد که می‌توان به دو جداره و عایق کردن در و پنجره، عایق کاری سیستم حرارت مرکزی، اصلاح موتورخانه، بستن درب اتاق‌های که از آن استفاده نمی‌شود و خاموش کردن بخاری یا بستن شیر رادیات  اشاره کرد که برخی از آن‌ها نیازمند تغییرات ساختاری و اساسی در ساختمان و فضای مسکونی است.

بهتر است صرفه جویی را از ساده‌ترین راه‌ها شروع کنید، با کم کردن دمای خانه و پوشیدن لباس گرم می‌توانید در مصرف گاز صرفه جویی قابل توجهی کنید؛ یعنی با کم کردن فقط یک درجه از دمای خانه، می‌توانید هزینه‌هایی را که صرف گرمایش منزل می‌شود تا پنج درصد کاهش دهید.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
8 + 8 =