عقب‌گرد ۱۳۱ واحدی شاخص کل بورس/ بازار سهام روی «صفر تابلو»

شناسهٔ خبر: 13E4429D -
معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی معاملات متعادل را در اغلب نمادهای معاملاتی بازار سهام به نظاره نشستند که تحرک برخی حقوقی‌ها برای حمایت از سهام باعث شد، روند معاملات در محدوده «صفر تابلو» به کار خود پایان دهد.

به گزارش هاناخبر ،

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز چهار شنبه 31 خرداد ماه 96 با کاهش 131 واحدی روی رقم  78 هزار و 7366 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما بدون تغییر چندانی عدد 16 هزار و 963 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 108 واحدی به رقم  85 هزار و 626  واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما  در حالی با کاهش 126 واحدی به رقم  54 هزار و 237  واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 85 واحدی عدد  176 هزار و 808  واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افزایش 3 واحدی به 903 واحد رضایت داد.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های پالایش نفت اصفهان با 28 واحد ،سرمایه گذاری غدیر با 21 واحد و بانک ملت با 14 کاهش بیشترین تاثیر منفی را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت نفت بهران با 9 واحد، بانک خاورمیانه با 6 واحد و پتروشیمی جم با 4 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 200 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد  سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 31 هزار و 799  نوبت داد و ستد بود.

در این ارزش حجم معاملات سهام در بازار نقدی از 961 میلیون سهم فراتر نرفته است.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران، داده‌پردازی ایران،‌ مهندسی تکنوتار از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های کارخانجات نساجی بروجرد، ملی صنایع مس ایران، سیمان شمال، حق تقدم خرید سهام سایپا آذین، اوراق اجاره بوتان متوقف شدند.

به گزارش فارس، امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد بیش از 373 میلیون سهم بانک ملت به ارزش بیش از 37 میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده همراه بود.

در مخابرات ایران اما امروز 107 میلیون سهم به ارزش کمتر از 22 میلیارد تومان کد به کد شد. همچنین اختیار فروش بر روی سهام مخابرات ایران نیز امروز با معامله 107 میلیون سهمی به ارزش بیش از 600 میلیون تومان مواجه شد.

بیش از صد میلیون سهم پتروشیمی مبین نیز امروز به ارزش بیش از 37 میلیارد تومان با معاملات انتقالی به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده روبه‌رو شد و در عین حال 20 میلیون سهم پتروشیمی جم به ارزش بیش از 18 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.

امروز بیش از 12 میلیون سهم ایران ترانسفو به ارزش بیش از 7 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد و همچنین اندکی بیش از 10 میلیون سهم مدیریت انرژی امید تابان هور به ارزش 1.5 میلیارد تومان با معاملات انتقالی سهامدار عمده مواجه شد.

امروز بیش از 8 میلیون سهم سرمایه‌گذاری سپه به ارزش یک میلیارد تومان با معاملات انتقالی روبه‌رو شد. در عین حال بیش از 6 میلیون سهم شرکت اعتباری توسعه به ارزش بیش از 400 میلیون تومان کد به کد شد و در معدنی و صنعتی چادرملو کمتر از 6 میلیون سهم به ارزش یک میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدا عمده انتقال یافت.

در نهایت امروز 5.5 میلیون سهم نفت بهران به ارزش بیش از 5.5 میلیارد تومان کد به کد شد.

بر اساس این گزارش،‌ امروز بورس تهران در حالی معاملاتی آرام و کم نوسان را به نظاره نشست که تحرک ناچیز برخی حقوقی‌ها در حمایت از تک‌سهم‌های گروه‌های پربازدید از جمله ساختمانی‌ها، رایانه، فلزات اساسی، و همچنین فراورده‌های نفتی باعث شد تا در نهایت کلیت معاملات بازار سهام در محدوده صفر تابلو (قیمت پایانی) بسته شوند.  

این در حالی است که ارزش معاملات بازار سهام در حالی ارقام بالا را به نمایش می‌گذارد که حجم معاملات بازار نقد بورس تهران به مراتب با معاملات پایین‌تری مواجه است.

به گزارش فارس، امروز بازار سهام بازاری متعادل و کم‌نوسان بود که در کنار خودنمایی برخی تک‌سهم‌ها و شرکت‌های کوچک برخوردار از سهام شناوری پایین شاهد متعادل شدن قیمت‌ها در اغلب نمادهای معاملاتی در محدوده صفر تابلو بود.

انتهای پیام/ب

برچسب‌ها

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
1 + 1 =