اجرای طرحهای حفاظتی در گدار چای نقده

شناسهٔ خبر: 142089EF -
مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از اجرای طرح‌های حفاظتی در گدار چای نقده با اعتبار ۶ میلیارد تومان با هدف حفاظت از حقابه دریاچه ارومیه خبرداد.

به گزارش هاناخبر ،

مهران نظری در مراسم گرامیداشت روز جهانی تالابها که در روستای داش درگه نقده برگزار شد با اشاره به طرحهای احیای دریاچه ارومیه و احداث تونل کانی سیب و سد چپر آباد گفت  : با هدف حمایت و حفاظت از حقابه دریاچه ارومیه و حفاظت از حریم و بستر روز خانه گدار چای در محدوده شهرستان نقده ، ۲ میلیارد تومان برای احداث پاسگاه حفاظتی در روستای قره قصاب،  یک و نیم میلیارد تومان برای لایروبی رودخانه های منتهی به گدار چای  و۲ و نیم میلیارد تومان برای  خط انتقال برق به پاسگاه محیط بانی در تالاب سولدوز هزینه شده است .

وی با اشاره به قرار گرفتن آذربایجان غربی در مسیرمهاجرت  پرندگان افزود : شهرستان نقده به دلیل  داشتن ۱۸ تالاب فصلی و دائمی به وسعت ۷ هزار مترمربع به شهر تالاب ها معروف است .

مهران نظری  در ادامه با اشاره به نقش مهم جوامع محلی در صیانت از تالابها و محیط زیست افزود : جوامع محلی و دوستداران محیط زیست در این شهرستان در قالب ۹ تشکل نقش مهمی در  احیای تالاب ایفا کرده اند بطوریکه در سال جاری نیز  قهرمان تالاب ها در کشور از تشکل های این شهرستان انتخاب شده است.

در پایان این مراسم از فعالان زیست محیطی و جوامع محلی تجلیل شد.

دوستداران محیط زیست در شهرستان نقده تا کنون دو بار موفق به کسب عنوان  قهرمان تالاب ها ، خادم خاک در کشور ، مشعل دار گونجو در کره جنوبی و.... شده اند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 6 =