زنگ نیکوکاری در مدارس کردستان به صدا درآمد

شناسهٔ خبر: 146C0931 -
مراسم نمادین زنگ نیکوکاری در مدارس استان کردستان با هدف جمع آوری کمک برای دانش آموزان نیازمند برگزار شد.

به گزارش هاناخبر ،  محمد جلالی قائم مقام کمیته امداد استان کردستان، پیش از ظهر امروز در مراسم زنگ نیکوکاری در دبستان آزادگان سنندج عنوان کرد: تاسیس نهاد کمیته امداد به دستور امام خمینی (ره) با هدف رسیدگی به وضعیت معیشتی مستضعفان در سال 57 تاسیس شد.
وی افزود: سه هدف و محور اصلی حمایت و معیشت، توانمندسازی که در این زمینه امروز جشن خودکفایی یکصد هزار مددجو سراسر کشور و سه هزار مددجوی کردستانی برگزارشد و در نهایت محور سوم پیشگیری و فرهنگ سازی است که در دستور کار کمیته امداد قرار دارد.
جلالی گفت: در موضوع فرهنگ سازی که متولی اصلی آن آموزش و پرورش است خوشبختانه همکاری خوبی با کمیته امداد در استان وجود داشته و جای تقدیر و تشکر دارد.
وی تصریح کرد: یکی از مسائل مهمی که آموزش و پرورش به عنوان متولی فرهنگ به ما کمک می کند بحث مردمی سازی فرهنگ خیر و احسان است.
قائم مقام کمیته امداد استان کردستان گفت: جشن نیکوکاری در سطح مدارس هم در جهت کمک به ترویج، آموزش، یادآوری و در نهایت فرهنگ سازی مسئله خیر و احسان و کمک به تحصیل دانش آموزان نیازمند برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون 23 هزار دانش آموز و دانشجو تحت حمایت کمیته امداد کردستان هستند، ادامه داد: تعدادی از این مددجویان جزو نخبگان ودارای رتبه های برتر جهانی و کشوری در زمینه علمی ، هنری، ورزشی و ... هستند.
جلالی افزود: در کنار خدمات این نهاد و در جهت کمک به تحصیل این افراد به حمایت و همکاری همه دستگاه ها و به ویژه اموزش و پروش نیازمندیم.
شایسته ذکر است مرحله اول و دوم جشن نیکوکاری در میادین اصلی شهرها و مصلی های نمازجمعه در تاریخ های 17 و 18 اسفند ماه برگزار شد.
 

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
5 + 3 =