ایاب و ذهاب دانش آموزان با نیازهای ویژه رایگان می شود

شناسهٔ خبر: 14F42F81 -
رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان گفت: با ابلاغ وزارت کشورمقرراست سرویس ایاب وذهاب دانش آموزان بانیازهای ویژه از ابتدای سال تحصیلی(مهرماه) آتی رایگان شود.

به گزارش هاناخبر ،؛ طالب محمدی رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان پیش از ظهر امروز در جلسه 227 شورای آموزش وپرورش که در محل سالن شهدای گمنام استانداری در سنندج برگزار شد، با تأکید بر ضرورت تمهید شرایط ایاب وذهاب ایمن، در دسترس ومناسب سازی شده اظهار کرد: تأمین منابع لازم از طریق صدور اوراق مالی اسلامی جهت برقرای تامین خدمت (سرویس) ایاب و ذهاب رایگان دانش آموزان با نیازهای ویژه به شهرداری ها واگذار شده است.

محمدی با تأکید بر اهمیت فراهم آوردن فرصت های برابر اجتماعی وعدالت آموزشی، یکی از مهم ترین دلایل پوشش تحصیلی پائین و ترک تحصیلی دانش آموزان با نیازهای ویژه را مشکلات ناشی از عدم دسترسی آنان به خدمات امکانات وخدمات مناسب رایگان عنوان کرد.

وی با اشاره به نامه سازمان شهرداری ه ودهیاری های کشور به استانداران گفت: مقرر است تأمین ایاب وذهاب ایمن ورایگان دانش آموزان با نیازهای ویژه بر اساس ماده 5 قانون حمایت از حقوق معلولان وهمچنین بند(د) تبصره (5) قانون بودجه سال 1402 باید توسط شهرداری ها اجراشود.

محمدی با بیان اینکه بیش از 80 درصد دانش آموزان با نیازهای ویژه از سرویس ایاب وذهاب استفاده می کنند، گفت: در طول سال تحصیلی گذشته ماهانه مبلغی بالغ بر 700 میلیون تومان به این مهم در سطح استان تخصیص یافت.

بهره مندی یک هزار و 239 دانش آموز از سرویس ایاب وذهاب رایگان

رئیس آموزش وپرورش استثنایی با اشاره به آمار یک هزارو 239 نفری دانش آموزان استثنایی استان که از سرویس ایاب وذهاب رایگان استفاده می کنند، افزود: 90 درصد هزینه ها ی ایاب و ذهاب  دانش آموزان در سال تحصیلی 1401-1402 توسط آموزش وپرورش استثنایی با هدف زمینه سازی ایجاد فرصت های برابر برای آنها در برخورداری از امکانات زندگی اجتماعی تأمین شده است.

محمدی با بیان اینکه از این تعداد 672 نفر دانش آموز پسر و467 نفر دانش آموز دختر می باشند، تصریح کرد: سال گذشته بیش از 6 میلیارد تومان در حوزه آموزش وپرورش استثنایی استان درجهت توجه به نیازهای دانش آموزان و تلاش برای تأمین آن  توزیع اعتبار شده است.  

وی خاطر نشان کرد: یک هزار و518 دانش آموز با نیازهای ویژه در 68 مدرسه مشتمل بر 620 کلاس درس با حمایت وتلاش 540 نیروی انسانی  شاغل در حوزه استثنایی خدمات آموزشی، پرورشی و توانبخشی به دانش آموزان با نیازهای ویژه ارائه می کنند.

محمدی با اشاره به اینکه از این تعداد 612 نفر دختر و 906 نفر دانش آموز پسر هستند، گفت: یک هزار و376 نفر از این دانش آموزان در مدارس شهری و 142 نفر در مدارس روستایی به تحصیل پرداختند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان ادامه داد: از 68 مدرسه مذکور 56 مدرسه شهری و13 مدرسه روستایی می باشند واز این تعداد 46 مدرسه مختلط، 12 مدرسه پسرانه و10 مدرسه دخترانه  پذیرا دانش آموزان با نیازهای ویژه بودند.

محمدی با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی مجموعه‌ای منسجم، متشکل و تأثیرگذاربه نام مدارس و دانش‌آموزانی را در اختیار دارد که دارای نیازهای ویژه ومتعددی هستند که رفع نیازهای آنان فراتر از وظیفه آموزش و پرورش است، تصریح کرد: در راستای تحقق این مهم اقدامات مشترک، توسعه مشارکت‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت دستگاههای اجرایی سایر ارگان‌ها امری ضروری و اجتناب ناپذیر است. 

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
5 + 3 =