دمای هوا در جنوب آذربایجان‌غربی پنج درجه افزایش می‌یابد

شناسهٔ خبر: 15029354 -
رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: روند افزایشی دمای هوا در شهرستان‌های جنوب آذربایجان‌غربی از فردا /جمعه/ شروع و بطور میانگین چهار تا پنج درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد.

به گزارش هاناخبر ، اردلان محمدپور روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: با جنوبی شدن جریانات هوا در بسیاری از مناطق جنوب استان شاهد افزایش دمای هوا خواهیم بود و این روند افزایشی دمای هوا تا اواسط هفته آینده تداوم خواهد داشت.

وی اضافه کرد: اوج گرما برای روزهای جمعه و شنبه در این منطقه پیش‌بینی می‌شود و احتمال دارد در برخی مناطق دمای هوا در این مدت به بیش از ۴۰ درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا کند.

رییس اداره هواشناسی مهاباد ادامه داد: از روز سه‌شنبه هفته آینده دوباره روند کاهش دمای هوا شروع می شود و تا حدودی از شدت گرمای تابستانی در این مناطق کاسته می شود.

محمدپور گفت: در شبانه روز گذشته چالدران با حداقل دمای ۱۳ درجه سانتی‌گراد، خُنک‌ترین شهر و پلدشت و با حداکثر دمای ۴۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین شهر آذربایجان‌غربی بود، در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۱۹ و ۳۵ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
6 + 7 =