پکینگ لاستیکی چیست ؟

شناسهٔ خبر: 15629F10 -
پکینگ لاستیکی (Rubber Packing) یک محصول بسیار کاربردی برای آب بندی پیستون ها می باشد که در صنایع انرژی کاربرد ویژه ای دارد. معمولا جنس پکینگ ها از جنس لاستیک یا پلی اورتان است که در انواع مختلفی تولید می شود. به طور کلی می توان گفت وظیفه اصلی و مهم پکینگ لاستیکی جلوگیری از نفوذ آب به قسمت های داخلی دستگاه می باشد.

به گزارش هاناخبر ، این محصول کاربردی  در کارخانجات صنعتی و تولیدی مانند فولاد ، آهن و.. کاربرد فراوانی دارد. یکی از دیگر ویژگی های این محصول آن است که تحمل بسیار بالایی در برابر فشار دارند و براحتی تغییر شکل نمی دهند. 

 

انواع پکینگ لاستیکی

• پکینگ لاستیکی V شکل و U شکل 

• پکینگ لاستیکی کمپرسی

• پکینگ لاستیکی منجیددار

• پکینگ لاستیکی پیستون

• پکینگ لاستیکی گلویی

• پکینگ لاستیکی یک طرفه فلزدار پلی یورتان

 

ویژگی های پکینگ لاستیکی V شکل و U شکل: این نوع پکینگ دارای تحمل فشار برابر 400 بار و تحمل دما برابر 200 درجه سانتیگراد می باشد.  کاربرد اصلی این پکینگ در جک‌های هیدرولیکی و پنوماتیکی می باشد .

 

ویژگی پکینگ لاستیکی کمپرسی : این پکینگ بسیار انعطاف پذیر می باشد . پکینگ لاستیکی کمپرسی ساخته شده از پلاستیک یا نخ نسوز و یا لاستیک نخ‌دار با روکش فلزی است که بعث شده استفاده از این محصول بسیار راحت و آسان باشد . و نکته قابل ذکر در مورد این محصول ،  مقاومت بالا در برابر سایش و گرما می باشد . 

 

ویژگی پکینگ لاستیکی منجیددار: این محصول در پتروشیمی، نیروگاه، سکوهای نفتی، صنایع نظامی کاربرد دارد که می توان گفت  یکی از مهم ترین  پکینگ های لاستیکی می باشد . جنس این نوع پکینگ نیتریل، کتان، پلی استر می باشد و این پکینگ نیز مقاومت بالایی در برابر فشار دارد . 

 

ویژگی پکینگ لاستیکی پیستون: تحمل فشار این پکینگ 400 بار می باشد . این مدل پکینگ آب بندی بالایی دارد و از نشت گاز جلوگیری می کند .  این محصول در جک‌های هیدرولیکی و پنوماتیکی، آب‌بندی بین پیستون و محفظه سیلندر کاربرد دارد . 

 

 ویژگی پکینگ لاستیکی گلویی:  کاربرد این مدل پکینگ در آب‌بندی گلویی سیلندر در  جک‌های هیدرولیک و پنوماتیک می باشد . 

 

دیافراگم لاستیکی چیست ؟ 

دیافراگم لاستیکی (Rubber diaphragm) در صنایع گوناگونی و کاربردی استفاده می شود . دیافراگم لاستیکی معمولا به عنوان یک مانع بین دو فضا استفاده می شود . دیافراگم لاستیکی معمولا  به عنوان اصلی ترین قطعات در صنایع شیمیایی، صنایع دریایی، سایبان های محافظ و اشرهای آب بندی ضد اسید استفاده می شود. جنس دیافراگم لاستیکی از جنس لاستیک می باشد که گرد می باشد . این محصول در ابعاد و سایزهای مختلفی در بازار وجود دارد. 

 

انواع پکینگ لاستیکی, ویژگی پکینگ لاستیکی کمپرسی, ویژگی های پکینگ لاستیکی V شکل و U شکل

دیافراگم لاستیکی چیست

 

انواع دیافراگم لاستیکی 

• دیافراگم لاستیکی منجیددار

دیافراگم لاستیکی پلی یورتان

• دیافراگم لاستیکی PTFE

 

ویژگی دیافراگم لاستیکی منجیددار: این مدل دیافراگم دارای تحمل فشار 400 بار است و بسیار انعطاف پذیر می باشد که در شیرهای کنترل، کنترل ولو ها، شیرهای پنوماتیک، پمپ ها کاربرد دارد. 

 

ویژگی دیافراگم لاستیکی پلی یورتان: این مدل دیافراگم خواص مکانیکی خوب، استحکام کششی بالا ، مقاومت به سایش زیادی دارد و کاربرد اصلی این محصول در  دستگاه های کنترل، تنظیم کننده پمپ ها و سایر دستگاه های خاص  می باشد. 

 

ویژگی دیافراگم لاستیکی PTFE: در مقابل مواد شیمیایی بسیار مقاوم می باشد و کاربرد اصلی آن، در آپمپ هایی که با مواد شیمیایی کار می‌کنند می باشد .

 

3 تفاوت مهم دیافراگم لاستیکی و پکینگ لاستیکی:

1. در صنایع حساس و مهم از دیافراگم لاستیکی استفاده می شود 

2. تنوع محصول پکینگ لاستیکی از دیافراگم لاستیکی بیشتر است .

3. پکینگ لاستیکی بسیار انعطاف پذیرتر از دیافراگم لاستیکی است .

 

مزایای استفاده از انواع ورق های لاستیکی

مزایای بسیار زیادی برای استفاده از انواع ورق های لاستیکی عنوان شده است. در این قسمت به بررسی مهم ترین مزایایی که استفاده از این ورق ها برای افراد به وجود می آورند می پردازیم. البته باید توجه داشته باشید که تمامی مزایای ذکر شده نسبی هستند. به همین دلیل نیز ممکن است در صنایع و ارگان های مختلف، به صورت متغیر و نسبی باشند.

ورق پلیمری به دلیل داشتن عایق فوق العاده قوی، از هدر رفتن انرژی جلوگیری می کند. این محصولات می تواند گونه های مختلف انرژی اعم از صدای صوتی، آب و گرما را محافظت می کنند. این  ویژگی ساده موجب می شود تا بسیاری از افراد این محصول را برای استفاده در کارگاه های تولیدی استفاده می کنند.

 

ویژگی پکینگ لاستیکی منجیددار,ویژگی پکینگ لاستیکی پیستون, دیافراگم لاستیکی چیست

انواع ورق های لاستیکی

 

مزیت دیگر ورق پلیمری، به ایجاد محیطی امن از نظر گرمایشی دلالت دارد. با استفاده از این ورق های لاستیکی، گرما به همان صورتی که وارد می شود، باقی می ماند. به همین دلیل نیز می توان گفت این تولیدات در تعدیل چرخه گرمایشی منازل نیز نقش بسزایی دارند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
7 + 7 =