لازمه وحدت، التیام زخم های آذربایجان غربی است/ *مجید میلان

شناسهٔ خبر: 15C0CB00 -
فعال سیاسی و مدنی «مجید میلان» در یادداشتی کوتاه در پاسخ به تبریک استاندار آذربایجان غربی به مناسبت هفته وحدت نوشت: «لازمه وحدت و اتحاد معنی‌دار جامعه، بخصوص دراستان ما، زدايش آثار مخرب روابط قبلی است تا زخم‌های کهنه این همیشه نگین ایران عزیز التیام یابد ».

به گزارش هاناخبر ،

استاندار آذربایجان غربی، طبق معمول با ادبیات زیبا و بیان شرین و شیوا و با منش و بزرگواری مردان دردمند و خیرخواهانه ، هفته وحدت را تبریک گفتند.  بنده هم به نوبه خودم ، ضمن سپاس به این سیرت نیک و ارج نهادن به اقدام ایشان و همه عزیزان هم نیت ، تبریک متقابل خدمت آن بزرگوار عرض نموده و موارد ذیل را هم در ادامه بیانات آن استاد فرزانه، به استحضار میرسانم.

جناب آقای استاندار؛

وجود جشن های وحدت بخش در نفس خود قدمی میمون و مبارک است وشیرینی معنوی و مجازی آن البته صد چندان،  اما به یقین حضرتعالی هم منصفانه تائید خواهید فرمود که  وحدتی ماندگار و سازگار با روح هر انسان آزاده و اندیشمندی خواهد بود که بر اساس تفاهمي متکي بر معيارهاي دمکراتيک، مدرن و حياتي همزيستانه پايه‌ريزي شود.

 همانطوریکه قبلا هم بارها عرض کرده ام وحدتی مشترک در تمام جنبه هاي اجتماعي، سياسي، فرهنگي و اقتصادي؛ می تواند روح جامعه مدنی و دینی را سیقل دهد و جلا ببخشد.

  لازمه وحدت و اتحاد معنی‌دار جامعه، بخصوص استان ما ، زدايش آثار مخرب روابط قبلي است تا زخم‌های کهنه این همیشه نگین ایران عزیز التیام یابد، ترکيب اقتدار سیاسی و اجتماعی و مدنی استان ما با متدها و روش‌هاي علمي و مثمرثمر صورت بگیرد.

اين وظیفه خطیر نيز، عمدتٲ بر دوش روشنفکران و آگاهان مسايل دینی و  سياسي و اجتماعي و بخصوص حاکمان و دست اندرکاران  است ، دراین صورت است که الگوي وحدت بخش  با هم زيستن و با هم بودن فرهنگ‌ها و قومیت‌هاي و مذاهب ازشکل به پیکره روح دار مبدل خواهد شد

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
1 + 8 =