اعمال مجدد قطعی برق زمستانه در آذربایجان غربی!

شناسهٔ خبر: 15C43E51 -
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی گفت: امروز برق مناطق مختلف شهرهای استان به دلیل بروز مشکل در تامین سوخت نیروگاه های گازی، به صورت متناوب به مدت ٢ ساعت قطع خواهد شد.

به گزارش هاناخبر ،اکبر حسن بکلو اظهار داشت: با توجه به افزایش شدید مصرف گاز و برق در بخش خانگی و تجاری و محدودیت در تأمین سوخت نیروگاه ها، احتمال بروز خاموشی در برخی از مناطق استان وجود دارد.

او ادامه داد: از هم استانی ها درخواست می‌شود، با کاهش ۱۰ درصدی در مصرف گاز و برق، صنعت برق را در تأمین برق مطمئن و پایدارِ تمام نقاط استان یاری کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی گفت: مردم برای اطلاع از ساعات خاموشی برق در منطقه خود به سایت شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی مراجعه کنند.

حسن بکلو اعلام کرد: سالانه یک هزار و ۲۵۰ مگاوات برق در آذربایجان‌غربی تولید و هزار مگاوات آن در سال مصرف می‌شود و مابقی به شبکه سراسری برق کشور متصل می شود.

روز گذشته نیز رئیس واحد اندازه‌گیری و توزیع شرکت گاز آذربایجان‌غربی، گفت: مصرف گاز در استان رکورد زد و اکنون به این رقم هشدارآمیزی از مصرف رسیده ایم که باید کنترل شود تا به مرحله بحران نرسد.

محمودی با اعلام اینکه تاکنون چنین رکورد مصرفی در آذربایجان‌غربی نداشته‌ایم، افزود: مصرف گاز از اول بهمن‌ماه روز به روز افزایش یافت تا اینکه در روز چهارم بهمن به رکورد بی‌سابقه ۲۹ میلیون و ۶۴۵ هزار و ۵۸۷ متر مکعب رسید.

سرما و یخبندان شدید در آذربایجان غربی در هفته گذشته کمینه دما در این استان را به 25 درجه سانتی گراد زیر صفر رسانده بود.

منبع: کردپرس

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
6 + 7 =