پرداخت 374 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی

شناسهٔ خبر: 177EC1F6 -
مدیر کل کمیته امداد استان کردستان با بیان اینکه یکی از اهداف تاسیس صندوق قر ض الحسنه امداد ولایت ترویج بانکداری اسلامی است، عنوان کرد: از ابتدای تاسیس این صندوق تاکنون 374 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی از طریق این صندوق پرداخت شده است.

به گزارش هاناخبر ، رضا طوسی با بیان اینکه دهم شهریور ماه به نام روز بانکداری اسلامی نامگذاری شده ، عنوان کرد: این نهاد با هدف ترویج فرهنگ قرض الحسنه و توسعه بانکداری اسلامی از سال 95 نسبت به تاسیس صندوق قرض الحسنه امداد ولایت اقدام کرده است.
وی افزود: این صندوق هم اکنون به عنوان بزرگترین صندوق قرض الحسنه کشور در زمینه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان اقدام می کند.
مدیر کل کمیته امداد استان کردستان گفت: عدم دریافت سود و جریمه دیرکرد، پرداخت تسهیلات با اقساط بلند مدت
، عدم دریافت کارمزد تسهیلات تا سقف 10 میلیون تومان ، دریافت حداقل کارمزد صرفا یک بار به میزان سه درصد در تسهیلات بیشتر از 10 میلیون تومان، پرداخت تسهیلات با تضامین آسان و پرداخت تسهیلات بدون نیاز به سپرده گذاری از جمله خدمات صندوق قرض الحسنه امداد ولایت است.

وی ادامه داد: صندوق قرض الحسنه امداد ولایت وجوه سپرده گذاری شده را به عنوان سرمایه گذاری استفاده نمی نماید و صرفاً به صورت تسهیلات قرض الحسنه در اختیار نیازمندان قرار می دهد.

طوسی با بیان اینکه از طریق این صندوق به 169 هزار  نفر و در حدود 11 درصد از جمعیت استان کردستان خدمات بانکی ارائه می شود، تصریح کرد: همچنین از طریق این صندوق خدمات بانکی به 10 هزار و 300 کودک یتیم و ینازمند و هفت هزار مادر باردار و شیرده دچار سوتغذیه ارائه خدمت می شود.

وی بیان کرد: از ابتدای تاسیس این صندوق تاکنون در حدود 347 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان کردستان با بیان اینکه با این مبلغ و از ابتدای تاسیس صندوق 40 هزار مورد تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی پرداخت شده، تصریح کرد: 24 هزار مورد آن تسهیلات کارگشایی، 8200 مورد وام اشتغال، سه هزار و 422 مورد کمک به خرید مسکن، دو هزار مورد ودیعه مسکن، 713 مورد شهریه دانشجویان و 643 مورد نیز تسهیلات درمانی بوده است.

وی افزود: همچنین هزار و 277 مورد تسهیلات نیز از محل سپرده خیران پرداخت شده است.

 

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 2 =