نماینده مهاباد: مایل به ابقاء استاندار فعلی آذربایجان‌غربی هستم

شناسهٔ خبر: 17FF8376 -
نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: بنده به نوبه خود مایل به ابقاء استاندار فعلی آذربایجان‌غربی هستم.

به گزارش هاناخبر ،جلال محمودزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ، با اشاره به عملکرد"قربانعلی سعادت"استاندار آذربایجان‎غربی اظهار داشت: با توجه به مشکلات عدیده‌ مالی‌ که کشور در چند سال اخیر با آن دست به گریبان بوده و در نتیجه عدم تخصیص بودجه مناسب از سوی دولت به استان‌ها در طول این سال‌ها،خوشبختانه استاندار آذربایجان‌غربی عملکرد مناسب و قابل قبولی داشته است.

وی در زمینه نوع نگاه استاندار به مناطق کردنشین و همچنین تصمیمات دولت در ابقاء و یا جایگزینی شخص دیگر به سمت استانداری آذربایجان‌غربی گفت: خوشبختانه استاندار آذربایجان‌غربی به مناطق کردنشین استان به ویژه مهاباد نگاه مثبتی داشته اما این نیز حق دولت است که مدیران ارشد استان‌ها را تغییر و در جابجایی محل فعالیت آنان تصمیم‌گیری کنند.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر وزارت کشور و رئیس جمهور به این نتیجه دست یابند که استانداری دیگری باید در آذربایجان‌غربی تصدی استانداری را به دست گیرد، نمایندگان استان، مخالفت سرسختانه در پیش نگرفته اما مجمع نمایندگان استان انتظار دارند که استاندار جدید باید فردی توانا و کاری باشد، اگرچه بنده به نوبه خود مایل به ابقاء استاندار فعلی آذربایجان‌غربی هستم.

وی در زمینه راهبرد و نظر استاندار در تخصیص اعتبارات استانی به شهرها مختلف استان گفت: در این رابطه از استاندار انتظار می‌رود تا عادلانه و با دید مثبت به تمامی شهرهای استان توجه داشته و بر اساس شاخص‌های عدم توسعه یافتگی اعتبارات لازم را توزیع کند یعنی اگر شهری از لحاظ بهداشتی دارای شاخصه پایین‌تری نسبت به سایر شهرهای دیگر استان است باید اعتبارات بیشتری در این قالب به آن شهر تخصیص داده شود.

محمودزاده در پاسخ به این سوال که شهرستان مهاباد در چه شاخصی نیاز به حمایت مالی بیشتری دارد اظهار داشت: با توجه به اینکه بیمارستان مهاباد از لحاظ پوشش بیماران نیازمند شهرهای همجوار به عنوان یک بخش قابل دسترس با عملکرد قابل قبول پزشکی- درمانی در بلوک جنوب استان شناخته می‌شود ، بنابراین کمبود تعداد تخت بیمارستانی در این شهرستان کاملا مشهود است.

وی افزود: اگر چه در حال حاضر یک بیمارستان 120 تختخوابه در مهاباد در دست ساخت است اما متاسفانه باز هم این بیمارستان پاسخگوی نیاز مراجعه کنندگان شهرستان‌های جنوب استان نیست و این شهر نیازمند یک بیمارستان 350 تختخوابی است.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی همچنین به حوزه مدارس و محل تحصیل دانش‌آموزان نیز اشاره کرد و گفت: در بخش مدارس نیز شهرستان مهاباد دارای 40 درصد مدارس تخریبی است از سوی دیگر آمارها نشان می‌دهد که این شهرستان با توجه به جمعیت بالا از شاخص‌های پایین‌تری نسبت به سایر شهرهای استان مواجه است.

 وی تصریح کرد: بنابراین انتظار می‌رود که استاندار فعلی و یا هر شخصی که احتمالا در آینده سکاندار این استان خواهد بود، نسبت به رفع کمبودها و همچنین برآورده شدن نیاز شهرها با اختصاص بودجه‌های لازم، بیش از پیش به پیشرفت و آبادانی شهرستان‌های استان توجه داشته باشد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
5 + 9 =