دپوی غیر قانونی کامیون های حامل مواد معدنی در میاندوآب

شناسهٔ خبر: 186EDD5A -
سرپرست اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان میاندوآب از برخورد قاطع با سودجویان و فرصت طلبان و جریمه 8 میلیارد ریالی تهیه و دپوی غیر مجاز مصالح رودخانه ای در میاندوآب خبر داد .

به گزارش هاناخبر ،  اکبر اسدی در جمع خبرنگاران گفت: در ادامه طرح ساماندهی و جلوگیری از برداشت های غیر مجاز شن و ماسه طی بازدید از دپوهای غیر مجاز و کامیون های حامل مواد معدنی برای فردی که بصورت غیر قانونی اقدام به تهیه و دپوی مصالح کرده بود به مبلغ 8 میلیارد و 600 میلیون ریال جریمه صادر و ابلاغ شد.

او افزود: فرد خاطی بدون اخذ مجوزهای لازم از سازمان صمت و دستگاه های ذیربط اقدام به برداشت و دپوی 50 هزار متر مکعب مصالح بصورت غیر مجاز کرده بود .

اسدی تأکید کرد: هر گونه برداشت غیر مجاز شن و ماسه از بستر رودخانه ها، تصرف در اموال عمومی و دولتی بوده و جرم تلقی می شود و نیازمند اخذ مجوز قانونی از سازمان صمت است و سودجویان و فرصت طلبانی که به روش های مختلف وارد رودخانه شده و منابع و معادن ملّی را به تاراج می برند منتظر برخورد قاطع و تعقیب شدید قضایی باشند .

به گفته سرپرست اداره صمت؛ از ابتدای سال جاری بیش از 150 مورد بازرسی در این زمینه معمول و تعداد 28 فقره پرونده تخلفاتی تکمیل و به مراجع قضایی ارجاع شده است .

او ادامه داد: برداشت غیر مجاز شن و ماسه در این شهرستان به واسطه وجود رودخانه ها و انباشت مصالح در بستر آنها و تقاضای زیاد در بخش های عمرانی صورت گرفته و از طرفی این برداشت ها توسط افراد سود جو به دلیل نزدیکی رودخانه ها با مراکز تخلیه ، کاهش هزینه حمل و نقل ، مرغوبیت این شن و ماسه نسبت به ماسه های کوهی سبب شده تا برخی افراد سودجو نسبت به برداشت بی رویه از بستر رودخانه ها اقدام نموده و زمینه تخریب بستر رودخانه‌ را فراهم کنند .

اسدی تصریح کرد: در این شهرستان 14 واحد شن و ماسه مجاز در حال فعالیت است که در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تسریع و تسهیل در روند رسیدگی به تخلفات صنفی از هموطنان عزیز تقاضا می شود هر گونه تأمین و خرید مصالح مورد نیاز خود را از واحدهای معتبر انجام داده و گزارش خود را در مورد تخلفات احتمالی با سامانه 124 ستاد خبری اداره صمت در میان بگذارند.

 

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 8 =