۱۹۶ فقره زمین‌ غصبی از زمان پهلوی به مردم آذربایجان‌ غربی باز گردانده شد

شناسهٔ خبر: 18D60333 -
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌ غربی گفت: همزمان با چهل و دومین فجر انقلاب اسلامی ۱۹۶ فقره سند از اسناد املاک غصب شده توسط خاندان پهلوی به مردم استان بازگردانده شد.

به گزارش هاناخبر ،ارومیه ، آیدین رحمانی رضائی در مراسم واگذاری 196 فقره از اسناد زمین‌های مصادره شده توسط پهلوی به مالکان آن‌ها همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر و چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: امروز مراسم اهدای 100 هزارمین سند از املاک غصب شده توسط خاندان پهلوی به مالکان اصلی آنها با حضور رئیس بنیاد مستضعفان در شهر ایلام و به طور همزمان در چهار استان آذربایجان‌غربی، گلستان، قزوین و خراسان شمالی برگزار شد.

وی افزود: بنیاد مستضعفان با توجه به رسالت خود در راستای اقدامات معیشتی و کمک‌کننده برای اقشار مستضعف جامعه اقدامات ارزشمندی را در طول سال‌های گذشته سال انجام داده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان ‌غربی بیان کرد: اهدای اسناد املاک غصب شده توسط خاندان پهلوی به مردم توسط بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی نمونه ای از حاکمیت مردمی نظام اسلامی بوده و این اتفاق مبارکی است و باید مردم ایران اسلامی به خود ببالند چرا که نظام حاکمتی کشور در راستای حاکمیت مردمی قدم بر می‌دارد.

وی با اشاره به اینکه بنیاد مستضعفان امسال با تحقق برنامه ریزی‌های خاص، اقدامات زیر ساختی را در مناطق محروم روستاها و شهرهای استان به خصوص چالدران انجام داده است، عنوان کرد: بنیاد مستضعفان از طریق بنیاد علوی پروژه‌های محرومیت‌زدایی در چالدران آذربایجان‌غربی اجرا می کند که تلاش‌های آن موجب رشد و تعالی و روند شتاب در توسعه این شهرستان شده است.

رضایی بیان کرد: ساخت مدرسه، اجرای طرح‌های بهداشت و درمان، کمک به طرح‌های عمران روستایی و شهری و اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی از جمله اقدامات بنیاد مستصعفان استان در جهت رشد و تعالی مناطق محروم چالدران بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 60 میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی مختلف در استان در حال انجام است، بیان کرد: همچنین از دیگر اقدامات بنیاد مستضعفان آب‌رسانی به روستاها، کمک به روستاهایی که فاقد دهیاری بودند در جهت ایجاد زیرساخت‌های لازم اقدامات اساسی گرفته است.

رحمانی با اشاره به اینکه در دهه مبارک فجر امسال 570 پروژه عمرانی و اقتصادی در استان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود گفت: از این تعداد طرح 381 پروژه عمرانی و زیربنایی با اعتباری بالغ‌ بر یک هزار 554 میلیارد تومان در حوزه دستگاه‌های اجرایی استان است.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری آذربایجان‌غربی بیان کرد: همچنین 45 پروژه عمرانی و خدمات شهری در حوزه شهرداری‌ها با اعتباری بالغ بر 80 میلیارد تومان و 117 پروژه عمرانی و خدماتی در حوزه دهیاری‌ها در 6 شهرستان با اعتبار 10 میلیارد تومان افتتاح می شود.

وی گفت: در مجموع 432 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ‌بر یک هزار 644 میلیارد تومان در مناطق مختلف آذربایجان ‌غربی در دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
1 + 8 =