استاندار:کاهش تصادفات جاده ای در کرمانشاه باید در اولویت قرار گیرد

شناسهٔ خبر: 198A216C -
استاندار کرمانشاه با اشاره به روند افزایشی آمار تصادفات منجر به فوت در استان نسبت به سال‌های گذشته، از تمام دستگاه های اجرایی ذی ربط خواست با برنامه ریزی دقیق و مدون به رفع نقاط حادثه خیز جاده ای اقدام کنند و آن را در اولویت کارهای خود قرار دهند.

به گزارش هاناخبر ، « محمد طیب صحرایی» روز یکشنبه در نشست شورای ترافیک استان که با حضور سردار« حسن مومنی» رییس پلیس راه انتظامی کشور در سرسرای شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، افزود: تا جلسه بعد شورا عمومی ترافیک؛ باید نسبت به رفع نقص ۲۹ نقطه حادثه خیز جاده ای استان که گزارش شده؛ اقدام شود، کاهش روند تصادفات در سطح استان محسوس باشد وگرنه غیر قابل قبول است.

وی شنیدن فوت افراد در تصادفات را دردناک و رنج آور دانست و گفت: حتما باید آمار تلخ فوتی های تصادفات استان با اقدامات کوتاه مدت در کنار برنامه‌های بلندمدت مانند فرهنگ سازی از سنین پایی در دستور کار قرار گیرد و تغییر پیدا کند.

صحرایی با بیان اینکه ما باید از سطح مدارس کارهای آموزشی در حوزه ترافیک و رانندگی شروع کنیم، از دستگاه های اجرایی مانند پلیس راه، آموزش و پرورش، صداوسیما، شهرداری ها و دیگر دستگاه ها استان خواست به برنامه ریزی برای آموزش، تبلیغاتی مدون و بروز با نشاط در راستای فرهنگ سازی در حوزه مبادرت کنند.
استاندار کرمانشاه در ادامه از همه دستگاه های اجرایی در حوزه ترافیک شهری و جاده ای خواست برای کاهش آمار تصادفات مانند یک تیم عمل کنند و با کارهای کارشناسی و فنی در یک راستا قدم بردارند و از موازی کاری بپرهیزند.

اعتبارات برای برنامه پلیس راه استان تامین خواهد شد

صحرایی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به نیاز پلیس راه و نیروی انتظامی به تجهیزات دوربین هوشمند در ثبت سرعت و تخلفات، و مدیریت ترافیک جاده ای و شهری و همچنین احداث پاسگاه گفت: بودجه و اعتبارات مورد نیاز پلیس راه استان را پیگیری می کنیم و در این راستا نیز اقدام های خوبی از نظر خرید تجهیزات صورت گرفته است.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از برنامه استان توسعه صنعت گردشگری با توجه ظرفیت‌های استان است از دستگاه های اجرایی خواست با اولویت به برنامه های کاهش روند تصافات در استان اقدام کنند زیرا این موضوع رونق گردشگری تاثیر خواهد گذاشت.

صحرایی در ادامه گفت: گفت: متاسفانه بی نظامی در رانندگی در سطح شهر کرمانشاه عادی شده و همین بی نظامی در جاده ها برون شهری نیز انجام می دهند و این یکی از علت های افزایش کشته های تصادفات جاده ای استان شده است.

وی همچنین در پایان از همه دستگاه های اجرایی خواست بودجه و اعتبارات مرتبط با حوزه ترافیک و جاده استان را از وزارتخانه مطبوع خود پیگیری کنند.

استان کرمانشاه با دو میلیون نفر جمعیت، ۲۵ هزار ۴۵ کیلومتر مربع، یک و نیم درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده است.

استان کرمانشاه دارای هشت هزار و ۵۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراهی است که از این تعداد ۴۶۷ کیلومتر آن بزرگراه، ۴۷۳ کیلومتر راه اصلی، هزار و ۸۹۱ کیومتر راه فرعی و پنج هزار و ۲۲۰ کیومتر راه روستایی است.

همچنین ۹۲ درصد حمل و نقل در استان کرمانشاه از طریق جاده، پنج درصد هواپیما و سه درصد با قطار صورت می گیرد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 8 =