مدیرعامل تاپیکو: طرح توسعه پتروشیمی خراسان به زودی آغاز می شود

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) گفت: با توجه به ظرفیتی و زیرساخت هایی که پتروشیمی خراسان دارد طرح های توسعه این مجتمع تولیدی به زودی آغاز خواهد شد.

به گزارش هاناخبر ، بابک افقهی روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از طرح بازیافت آمونیاک پتروشیمی خراسان اظهار کرد: پتروشیمی خراسان از مجتمع های تولیدی موفقی است که از دهه ۷۰ فعالیت خود را آغاز کرده و حاصل سرمایه گذاری بیش از ۵۰ میلیون نفر بیمه شده و بازنشسته های صندوق بازنشستگی است.

وی افزود: این مجتمع تاکنون عملکرد موفقی داشته و نقطه امید توسعه اشتغال در خراسان شمالی بوده است.

افقهی با تاکید بر رعایت پیوست های زیست محیطی در اجرای طرح های عمرانی، گفت: شرکت سرمایه گذاری تاپیکو همواره به اجرای طرح های زیست محیطی در پتروشیمی ها تاکید داشته است.

مدیرعامل تاپیکو خاطرنشان کرد: پتروشیمی خراسان در زمینه اجرای طرح های زیست محیطی پیشرو است که نمونه بارز آن بهره برداری از بازیافت آمونیاک به دست مهندسان توانمند ایرانی است.

افقهی با اشاره به اجرایی کردن طرح توسعه پتروشیمی خراسان گفت: تاکید شده در فراخوان های استخدامی این مجتمع جذب نیروهای بومی در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: پتروشیمی خراسان تنها به دنبال خلق ثروت نیست بلکه اشتغالزایی در این استان را جزو اولویت های خود می داند.

به گزارش  هاناخبر، محصولات شرکت پتروشیمی خراسان بیش از ۶۶ درصد سبد صادراتی استان خراسان شمالی را به خود اختصاص داده است.

طرح مجتمع پتروشیمی خراسان از سال ۱۳۷۱ آغاز و در بیش از چهار سال با صرف هزینه ۵۲۴ میلیون دلار و ۵۲۰ میلیارد ریال ساخته شد و در تیر ماه ۱۳۷۵ با حضور رئیس جمهور وقت مورد بهره برداری قرار گرفت.

پتروشیمی خراسان واقع در بجنورد سالانه ۶۲۰ هزار تن کود شیمیایی اوره، ۳۳۰ هزار تن آمونیاک، ۲۰ هزار تن کریستال ملامین و ۵۰۰ تن ازت مایع تولید می کند.

براساس اعلام پتروشیمی خراسان در نیمه نخست امسال ۶۵ میلیون و ۳۰۱ هزار دلار کالا از این شرکت صادر شده و این میزان صادرات، بیش از ۷۰ درصد صادرات کل استان خراسان شمالی را به خودش اختصاص داده است.

پتروشیمی خراسان واقع در بجنورد سالانه ۶۲۰ هزار تن کود شیمیایی اوره، ۳۳۰ هزار تن آمونیاک، ۲۰ هزار تن کریستال ملامین و ۵۰۰ تن ازت مایع تولید می کند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 5 =