رئیس جهاد کشاورزی استان اعلام کرد

صرفه جویی ۳۹ میلیون مترمکعب آب حوضه آبریز دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی

شناسهٔ خبر: 19CF7BD6 -
رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۷۰هزارهکتار از اراضی کشاورزی استان به آبیاری نوین مجهز شده است.

به گزارش هاناخبر ، رسول جلیلی در گفت وگو با اسحاب رسانه افزود: از آغاز اجرای طرح های آبیاری تحت فشار تا کنون ۷۰هزار هکتار از اراضی استان با اعتبار بیش از ۴۴میلیارد تومان به سیستم های آبیاری نوین مجهز شده اند.

وی در خصوص طرح هایی که در سال جاری در آذربایجان غربی اجرا می شود، تصریح کرد: اجرای پروژه های توسعه آبیاری تحت فشار در سال جاری در سطح استان ۲۹۸۱هکتار اجرا و به بهره برداری رسیده و میزان اراضی درحال اجرا در سطح استان ۱۹۲۵ هکتار است.

جلیلی با توجه به کمبود بارش ها نسبت به دراز مدت و صرفه جویی در مصرف آب، اجرای طرح های آبیاری نوین یک راهکار مناسب است، یاد آور شد: از زمان اجرای این طرح ۱۵۴ میلیون متر مکعب آب در استان ذخیره شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: از سال ۹۳تاکنون ۱۷هزار و  ۸۵۰هکتار از اراضی حوضه دریاچه ارومیه در استان به سیستم های نوین آبیاری مجهزشده که موجب صرفه جویی در مصرف آب به میزان ۳۹ میلیون متر مکعب آب شده است.

وی در خصوص مزایای به کار گیری روش های آبیاری نوین نیز اظهار کرد: افزایش ۴۰درصدی راندمان آبیاری، صرفه جویی در مصرف آب، متوسط پتانسیل افزایش عملکرد پحصول بیش از ۳۰درصد ، متوسط پتانسیل کاهش مصرف سم  وکود شیمیایی تا ۲۵ درصد، حذف علف های و کاهش هزینه در آبیاری از مزایای این طرح است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
5 + 7 =