مدیرکل راه و شهرسازی استان:

هزینه های آماده سازی مسکن ملی در کردستان متفاوت با سایر استان ها باشد

شناسهٔ خبر: 2058B531 -
به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان،توپوگرافی نسبتاً خشن زمین در کردستان، هزینه‌های آماده‌سازی و در نهایت پرداختی متقاضی را بالا می‌برد که می طلبد در این راستا هزینه‌های آماده‌سازی در کردستان متفاوت با سایر استان‌ها در نظر گرفته شود.

به گزارش هاناخبر ، جهانگیر الیاسی امروز چهارشنبه(۲۰ اردیبهشت) در جلسه شورای مسکن استان کردستان،با اعلام اینکه، سهمیه کردستان در مسکن ملی برای چهار سال ساخت ۳۶ هزار و ۷۸۱ واحد در شهرها و روستاهای استان است، اظهار کرد: در بخش روستایی ساخت ۱۶ هزار واحد، استیجاری ۵ هزار و ۷۶۰، بافت فرسوده ۱۲ هزار و ۲۲۷ و خودمالکی ۱۶ هزار و ۳۷۰ واحد مسکونی است.

وی، سهم سنندج در طرح ملی مسکن را ۱۲ هزار و ۸۹۱ واحد ذکر کرد و افزود: تا کنون در این طرح  ۴۹ هزار و ۱۹۴ نفر سنندجی ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان اعلام کرد: تاکنون بیش از ۱۸۷ هزار نفر در کردستان در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که بسیار بیشتر از سهمیه اختصاصی استان است.

و با بیان اینکه تا کنون در سطح استان ۱۱ هزار و ۷۰۰ متقاضی تایید نهایی شده‌اند و ۱۳ هزار واحد آماده کار احداث است، ادامه داد: توپوگرافی نسبتا خشن زمین، مهم‌ترین مانع نهضت ملی مسکن در کردستان است.

به گفته وی، توپوگرافی خشن زمین در کردستان، هزینه‌های آماده‌سازی و در نهایت پرداختی متقاضی را بالا می‌برد که می طلبد در این راستا هزینه‌های آماده‌سازی در کردستان متفاوت با سایر استان‌ها در نظر گرفته شود.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان بیان کرد: کردستان چند برابر تأییدشده نهایی، متقاضی مسکن ملی دارد و این جدای از توپوگرافی خشن زمین، موجب عقب‌افتادگی و زمان‌بربودن تحقق نهضت ملی مسکن می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ۶۶۰ واحد مسکن مهر تعیین‌تکلیف نشده هم در استان کردستان وجود دارد که ۲۰۰ واحد آن اختلافات حقوقی با سازندگان است و در دادگاه دنبال می‌شود و مابقی را می‌توان با ۱۵ میلیارد تومان به نتیجه رساند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 3 =