درگذشت عادل کریمیان نخبه‌ ی کردستانی در دانشگاه U.C.F فلوریدای آمریکا

شناسهٔ خبر: 21154F4B -
عادل کریمیان دانشجوی ممتاز دوره دکترای مهندسی برق دانشگاه U.C.F فلوریدا واقع در ایالات متحده امریکا به علت سکته قلبی دار فانی را وداع گفت؛ این خبری بود که تمام مردم کردستان را شوکه کرد.

به گزارش هاناخبر ،

 مرحوم دکتر عادل کریمیان 30 ساله و اهل شهرستان دیواندره، سال 87 توانست در آزمون سراسری رتبه 7 در گروه ریاضی و فنی را کسب نماید و پس از آن دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد را در دانشگاه صنعتی شریف طی کرد. وی سرانجام در شهریور سال گذشته توانست با دریافت بورسیه ی دانشگاه اورلاندو به همراه همسر خود عازم آمریکا شود.

عادل کریمیان جهت ادامه تحصیل بورسیه ی این دانشگاه را پذیرفت تا پس از فارغ التحصیلی جهت خدمت به مردم، به کشورش بازگردد. یکسال از ادامه تحصیل و حضور عادل کریمیان در آمریکا نگذشته بود که در روز شنبه 23 تیرماه خبر درگذشت وی بر اثر ایست قلبی به خانواده اش اعلام شد. این ضایعه دردناک و اندوه گین را به مردم کوردستان ، جامعه دانشگاهی و خانواده محترم ان عزیز سفر کرده تسلیت  می گویم .

مجلس ختم عادل کریمیان دوشنبه و سه شنبه 25 و 26 تیرماه در مسجد قبا سنندج برگزار و روز چهارشنبه 27 تیر در مسجد جامع دیواندره منعقد می گردد.

گفتنی است پیکر نامبرده پس از طی مراحل قانونی به ایران و شهر سنندج بازگردانده خواهد شد.

مرحوم عادل کریمیان اصالتا اهل روستای مران علیا از توابع شهرستان دیواندره است و خانواده پدری وی هم اکنون ساکن شهرستان سنندج هستند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 1 =