مراکز درمانی خراسان‌شمالی به ۱۹ دستگاه جدید دیالیز تجهیز شد

شناسهٔ خبر: 2122D3B3 -
سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: مراکز درمانی استان به ۱۹ دستگاه جدید دیالیز به ارزش بیش از ۳۵ میلیارد ریال تجهیز شد.

به گزارش هاناخبر ، دکتر عبدالله کبریایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: این دستگاه های جدید برای تجهیز مرکز دیالیز در راز و جرگلان و توسعه مراکز دیالیز شیروان، جاجرم و بیمارستان امام علی(ع) بجنورد از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اختصاص یافت.

وی افزود: پیش از این سه مرکز بیمارستان امام علی(ع) بجنورد، بیمارستان امام خمینی(ره) شیروان و مرکز درمانی جوادالائمه(ع) دیالیز بیماران استان را انجام می دادند.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی ادامه داد: بیمارستان امام علی(ع) بجنورد ۱۸ دستگاه دیالیز دارد که از این تعداد ۱۶ دستگاه فرسوده و ۲ دستگاه دیگر خراب و در دست تعمیر است.

 

شناسایی ۶ هزار و ۵۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص

کبریایی با بیان اینکه تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص و صعب العلاج در استان شناسایی شده است، گفت: از این تعداد؛ ۲ هزار و ۸۹۴ نفر بیمار دیابتی، ۲ هزار و ۳۷۰ نفر بیمار سرطانی، ۴۰۷ نفر بیمار ام اس، ۱۰۳ نفر بیمار هموفیلی، ۲۸۴ نفر بیمار دیالیزی، ۱۳۷ نفر بیمار پیوندی، ۹۷ نفر بیمار اوتیسم، ۶۶ نفر بیمار پی کی یو و ۳۳ نفر بیمار تالاسمی است.

وی افزود: از دیگر بیماری‌های خاص تحت پوشش دانشگاه می‌توان به نقص ایمنی اولیه، سی اف، ای بی، ام پی اس، اس ام ای اشاره کرد.

کبریایی با اشاره به کمک های مالی دولت به بیماران خاص، خاطرنشان کرد: پرداخت وام قرض‌الحسنه به بیماران خاص و صعب العلاج با هماهنگی بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بانک ها انجام می شود.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی تصریح کرد: مبلغ وام قرض الحسنه بیماران خاص ۵۰۰ میلیون ریال است که به صورت بازپرداخت پنج ساله و با کارمزد چهار درصد از محل توافق بانک مرکزی و وزارت بهداشت و درمان به بیماران خاص پرداخت می شود.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.

در این استان یک میلیون نفری، ۳۶۰ پزشک عمومی و ۲۵۰ پزشک متخصص فعالیت دارند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 6 =