به مناسبت ماه مبارک رمضان انجام‌ شد؛

برگزاری ششمین دوره رقابت جانبازان و معلولین خراسان شمالی

شناسهٔ خبر: 2137F245 -
سرپرست هیات ورزش های جانبازان و معلولین خراسان شمالی از برگزاری ششمین دوره رقابت های ورزشی ویژه ورزشکاران جانباز و معلولین جام رمضان در استان به میزبانی شهرستان بجنورد خبر داد.

به گزارش هاناخبر ، برات ایمنی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: این رقابت ها  ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، پس از ۲ سال وقفه به علت شیوع کرونا در رشته های فوتبال هفت نفره، پرتاب وزنه، دیسک، نیزه، مچ اندازی، ویلچررانی، پرتاب پنالتی بسکتبال، پارا کتل‌بل، دو سرعت و بوچیا به میزبانی سالن ورزشی ایثار شهرستان بجنورد با حضور ۱۶۰ ورزشکار از سراسر استان در دو گروه بانوان و آقایان برگزار شد.

ایمنی افزود: این رقابت ها به میزبانی سالن ایثار شهرستان شیروان با حضور ۱۵۰ ورزشکار در رشته های دارت، والیبال نشسته و فوتبال دستی برای دو گروه بانوان و آقایان برگزار شد.

وی ادامه داد: در رشته والیبال نشسته شهرستان های اسفراین مقام اول، شیروان مقام دوم و فاروج مقام سوم و در رشته پاراکتل‌بل آقایان علی غدیری از شیروان مقام اول، یاسر میر از بجنورد مقام دوم، حافظ یزدانی از بجنورد مقام سوم و در بخش بانوان مرضیه ایزدی از شیروان مقام اول، فاطمه رهنورد از بجنورد مقام دوم، عشرت کمالی از بجنورد مقام سوم این رقابت ها را کسب کردند.

ایمنی در ادامه گفت: همچنین در رشته پرتاب پنالتی بسکتبال در بخش آقایان ابوالفضل سلحشور مقام اول، محمود اکرامی از بجنورد مقام دوم، برات غیور از بجنورد مقام سوم در بخش بانوان الهام دراینده از شیروان مقام اول، مریم تقویان از شیروان مقام دوم، در رشته پرتاب دیسک یزدان رمضان زاده از شیروان مقام اول، جواد قربانی از شیروان مقام دوم و صادق برات‌زاده از بجنورد مقام سوم را کسب کردند.

وی افزود: در رشته پرتاب وزنه محمدرضا بهمن از فاروج مقام اول، برات غیور از فاروج مقام دوم، رضا ایزانلو از بجنورد مقام سوم، در رشته ویلچرانی در بخش آقایان مجید رستمی از بجنورد مقام اول، اسحق ایزانلو از بجنورد مقام دوم و حافظ یزدانی از بجنورد مقام سوم و در بخش بانوان خدیجه ایزانلو از بجنورد مقام اول، مریم تقوی از شیروان مقام دوم و مرضیه ایزدی از شیروان مقام سوم را بدست آوردند.

ایمنی بیان کرد: در رشته مچ اندازی وزن منفی۷۰ آقایان هادی محبی مقام اول، امین مهربان مقام دوم، ابولفضل سلحشور مقام سوم و در بخش بانوان مرضیه ایزدی از شیروان مقام اول، پروانه محمد پور از بجنورد مقام دوم و رقیه حاتمی از بجنورد مقام سوم را کسب کردند.

وی ادامه داد: همچنین در وزن منفی ۹۰ آقایان، حمیدرضا طیبی مقدم از فاروج مقام اول، محمد بهمنی از فاروج مقام دوم و امین محمد رضایی از بجنورد مقام سوم  و در بخش بانوان معصومه خوشه از بجنورد مقام اول، زهرا رضایی از شیروان مقام دوم، فاطمه رهنورد از بجنورد مقام سوم را کسب کردند.

ایمنی در ادامه گفت: مچ اندازی مثبت ۹۰ حافظ یزدانی از بجنورد مقام اول، برات نبوی از بجنورد مقام دوم و در رشته دو سرعت ۱۰۰ متر آقایان یزدان رمضان زاده از شیروان مقام اول، محمد بهمنی مقدم از فاروج مقام دوم، محمد آدینه پور از بجنورد مقام سوم و در بخش بانوان فاطمه حسن زاده از شیروان مقام اول، فاطمه کریمی از شیروان مقام دوم این رقابت را بدست آوردند.

ایمنی در رابطه با تعداد ورزشکاران فعال این رشته ورزشی در استان، گفت: ۳۰۰ ورزشکار در رشته‌های ورزشی دو و میدانی، پرتاب وزنه، پرتاب دیسک، پرتاب نیزه، تیراندازی با تپانچه، تیراندازی با تفنگ بادی، تیراندازی با کمان، دارت، پاراکتل بل و بوچیا در استان فعال هستند که در رشته بوچیا دعوت به اردو تیم ملی داشتیم.

رئیس هیئت ورزشی جانبازان و معلولین خراسان شمالی با اشاره به مشکلاتی که این ورزشکاران با آن مواجه هستند، گفت: تنها حامی این ورزشکاران اداره ورزش و جوانان استان است که هیئت استان در خواست‌های بسیاری به شورای شهر، پتروشیمی و... داشته است که جوابی نگرفته و بدون اسپانسر است.

وی ادامه داد: عدم وجود امکانات ورزشی برای ورزشکاران، نبود راه‌های ورودی مناسب در سالن‌های ورزشی، عدم حضور مربیان با تجربه برای رشته‌های ورزشی این ورزشکاران، عدم حمایت مالی برای اعزام ورزشکاران به مسابقات و... از جمله مشکلات ورزشکاران دارای معلولیت در استان است.

ایمنی با توجه به شیوع کرونا و خاص بودن وضعیت این ورزشکاران، گفت: ورزش از ارکان اصلی معلولین و جانبازان است که در روحیه این ورزشکاران نقشی بسیار موثر دارد که متاسفانه به علت شیوع کرونا و خاص بودن وضعیت این ورزشکاران و حضور نیافتن آنها در سالن‌های تمرین موجب دلسردی و از دست رفتن روحیه ورزشکاران این رشته‌های ورزشی شد.

وی ادامه داد: رشته های تکواندو، تنیس، بدمینتون، تنیس روی میز، تیراندازی با کمان، سوارکاری، دوچرخه سواری و قایقرانی در بخش معلولان از هیئت جانبازان و معلولان خراسان شمالی جدا شده اند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
1 + 5 =