آغاز بارش باران در ایلام/بارش ها تا پنجشنبه ادامه دارد

شناسهٔ خبر: 21585686 -
کارشناس هواشناسی استان ایلام از آغاز بارش باران در ایلام خبر داد و گفت: بارش ها تا پنجشنبه ادامه دارد.

به گزارش هاناخبر ، احسان احمدی نژاد در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: اواخر شب گذشته سامانه ناپایداری وارد آسمان استان شده و تا اواخر روز پنجشنبه این سامانه در سطح استان تداوم دارد.

وی گفت: انتظار می‌رود بارش‌های این سامانه از اوایل روز چهارشنبه به ویژه در نواحی شمالی استان شدت و طی اواسط روز نیز تقویت شود.

وی افزود: روز چهارشنبه اوج فعالیت این سامانه است، البته در نواحی جنوبی انتظار داریم مقداری با تاخیر زمانی بارش‌ها را دریافت کنند ولی به هر حال طی این ۲ روز در سطح استان انتظار بارش‌های به نسبت مناسبی را داشته باشیم.

احمدی نژاد ادامه داد: رگبار باران، رعد و برق، وزش باد نسبتاً شدید به صورت موقت و پدیده مه در گردنه‌های استان طی این دو روز مورد انتظار است.

کارشناس هواشناسی ایلام اضافه کرد: در برخی نواحی استان این بارش‌ها تقویت می‌شود و آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و اصابت صاعقه را به همراه خواهد داشت.

وی بیان داشت: از اواخر روز پنجشنبه این سامانه تضعیف و از سطح استان خارج می‌شود، در بحث کاهش دما نیز طی روز چهارشنبه از نظر دمایی روزانه حدود ۷ تا ۸ درجه کاهش دما را خواهیم داشت و تا اواخر هفته این وضعیت دمایی نیز تداوم خواهد داشت.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
8 + 5 =