کارگران ساختمانی تبریز بیل و کلنگ را رها کردند/ نبود ساخت و ساز بهار و تابستان کارگران را مثل زمستان 96 تکراری کرد

شناسهٔ خبر: 224D3B0E -
کارگرانی که به امید بهبود شرایط بازار ساخت و ساز مسکن به انتظار فرا رسیدن بهار و تابستان نشسته بودند، با مشاهده کاهش فرصت‌های شغلی این عرصه در جست‌وجوی منبع درآمد دیگری هستند

به گزارش هاناخبر ، زمستان 96 برای کارگران ساختمانی سخت گذشت، افرادی در رده‌های سنی متنوع صبح هر روز بر سر چهارراه‌ها و اماکنی که به «فَهله مِیدانی» مشهور است حاضر می‌شدند و تا لنگ ظهر منتظر می‌مانند تا بلکه خودرویی متوقف شود و چند نفری را برای کار موقت سوار کند.

حال بهار را پشت سر گذاشته‌ایم و 25 روز از زمستان را نیز سپری کرده‌ایم اما حال و روز کارگران ساختمانی چندان خوش نیست و با اینکه نیمه اول سال به فصول ساخت و ساز معروف است، اکثر کارگران روزمزد با بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند.

فارغ از آنکه در برخی مناطق تبریز ساخت و ساز اشباع شده و دیگر قطعه زمینی برای احداث خانه یافت نمی‌شود، در سایر نقاط نیز با وجود مساعد بودن شرایط برای ایجاد خانه‌هایی جدید و یا تخریب و نوسازی بافت فرسوده، شرایط مالی اجازه‌ی بساز و بشین یا بساز و بفروش را به شهروندان نمی‌دهد.

معمولاً از آنجایی که کارگری ساختمانی از مشاغل موقت محسوب می‌شود آمار دقیقی از این قشر در سطح استان در دست نیست و از سویی دیگر سیستم مشخصی برای محاسبه‌ی میزان درآمد و مدت فعالیت‌شان در طول ماه وجود ندارد اما تعداد پرونده‌های موجود در شهرداری گواهی بر ادعای بیکاری کارگران ساختمانی است.

کاهش چشمگیر ساخت‌ و ساز در تبریز موجب شده تا کارگران کلنگ به دست از فعالیت در این عرصه ناامید شوند و طبق معمول سراغِ شغل موقت دیگری را گیرند تا بلکه از حداقل حقوق جهت گذران زندگی برخوردار شوند.

این روزها اگر بر سر چهارراه‌ها تعداد کارگران منتظر اندکی را دیدید، آن را به پایِ بهبود شرایط و افزایش فرصت‌های شغلی نگذارید چراکه خیلی‌ها با مشاهده کسادی بازار، بیخیال کارگری ساختمانی شده‌اند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
5 + 7 =