روابط عمومی‌ها در کرمانشاه

شناسهٔ خبر: 235B8864 -
مدیرکل حوزه استانداری کرمانشاه گفت: روابط عمومی ها دراستان عمدتا مدیرمحور هستند و بسته به نوع نگاه و اعتقاد مدیران دستگاه‌ها به این حوزه، فعالیتشان ارتقا یافته و یا افت می‌کند.

به گزارش هاناخبر ،

مسعود بهرام نژاد در جلسه امروز (28 اردیبهشت) شورای هماهنگی روابط عمومی های استان، از روابط عمومی به عنوان یک علم یاد کرد وافزود: امروز روابط عمومی واحد کوچکی نیست که تنها کار نصب بنر و پلاکارد را برعهده داشته باشد و امروز این حرفه خطیر به عنوان یک علم در دنیا شناخته می‌شود.

وی افزود: روابط عمومی در کنار علم بودن آن، یک هنر و مهارت هم محسوب می‌شود و افرادی که در این حرفه مشغول کار هستند باید آمیخته ای از علم، هنر و مهارت را داشته باشند.

بهرام نژاد با اشاره به دورماندن روابط عمومی ها از جایگاه اصلی و حقیقی شان، تاکید کرد: اگر بخواهیم روابط عمومی ها به رسالت اصلی خود برگردند و نقشی اثر گذار در پیشبرد اهداف سازمان ها و دستگاه ها داشته باشند، باید جایگاه آنها در سطح کلان ارتقا پیدا کند.

مدیرکل حوزه استانداری کرمانشاه با بیان اینکه روابط عمومی ها در استان مدیرمحور هستند گفت: این شرایط موجب شده تا در یک دوره مدیریتی روابط عمومی ارتقا پیدا کرده و در دوره بعدی که مدیر اعتقادی به روابط عمومی نداشته باشد، فعالیت این واحد افت کند.

وی تصریح کرد: با توجه به این شرایط از استاندار کرمانشاه درخواست داریم تا از مدیران استان بخواهد که جایگاه روابط عمومی های استان را ارتقا دهند و شان ویژه ای برای این حرفه و فعالین آن قائل باشند.

بهرام نژاد همچنین با اشاره به بکارگیری برخی نیروهای ضعیف در روابط عمومی های استان گفت: متاسفانه بعضا شاهدیم نیروهای ضعیف و ناکارآمد راهی واحد روابط عمومی میشوند و در این زمینه نیز از استاندار کرمانشاه تقاضا داریم در این حوزه ورود کرده و از مدیران استان بخواهد که افراد ماهر و قوی را در این حوزه بکارگیری کنند.

مدیرکل حوزه استانداری کرمانشاه با بیان اینکه تلاش برای تقویت جایگاه روابط عمومی ها باید از خود فعالین این عرصه آغاز شود، گفت: مادامی که خود نیروهای روابط عمومی حرکت نکرده و به دنبال ارتقا جایگاه خود نباشند، اتفاقی در این حوزه نخواهد افتاد.

بهرام نژاد تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم نقش روابط عمومی ها را در توسعه استان پررنگ تر داشته باشیم، باید نگاه هریک از مدیران روابط عمومی ها از حوزه و دستگاه خود فراتر رفته و نگاه استانی داشته باشند.

وی افزود: مدیران روابط عمومی تمامی دستگاه ها باید دغدغه استان را داشته باشند و براساس آن به وظایف خود در روابط عمومی هرمجموعه عمل کنند.

وحید خسروی مدیرکل روابط عمومی استانداری کرمانشاه نیز در این نشست به جایگاه‌ضعیف برخی روابط عمومی ها در دستگاه های مختلف استان اشاره و تصریح کرد: یکی از عوامل ایجاد این شرایط بکارگیری برخی نیروهای ضعیف در این حوزه است و در همین راستا پیشنهاد داریم تا چارچوب مشخص و نظامند در بحث بکارگیری نیروهای روابط عمومی دستگاه های استان تدوین شود.

وی افزود: بر اساس این طرح شرایط احراز مدیران روابط عمومی، به دستگاه های اجرایی ابلاغ می شود و هرگاه مدیری بخواهد نیروی روابط عمومی جذب کند می تواند از رهنمودهای شورای هماهنگی روابط عمومی های استان بهره گرفته و به انتخاب افراد اصلح و شایسته برای این سمت رهنمون شود.

خسروی طرح بعدی شورای هماهنگی روابط‌عمومی های استان را ارتقا سواد رسانه ای مدیران استان عنوان کرد وافزود: متاسفانه تاکنون در این زمینه هیچ اقدامی صورت نگرفته و این مهم باید با جدیت در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه لزوم پیوست اطلاع رسانی برای طرح و پروژه‌های اقتصادی و عمرانی را دیگر طرح این شورا عنوان کرد وافزود: پیوست اطلاع رسانی باید در تمام اسناد توسعه و پروژه های عمرانی استان لحاظ شود.

خسروی تصریح کرد: اگر بخواهیم شاهد توسعه در استان باشیم، باید زمینه مشارکت مردم در طرح ها و برنامه های استان را فراهم کنیم و همین پیوست اطلاع رسانی در اسناد توسعه و تمامی پروژه های عمرانی و اقتصادی استان می تواند مشارکت مردمی در اجرای طرح ها و برنامه های استان رقم زده و مسیر توسعه استان را هموار کند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
5 + 5 =