کردستان ۲۸۰ هزار متر مربع کمبود فضای آموزشی دارد

شناسهٔ خبر: 24FE1D5C -
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان گفت: در حال حاضر ما در ۶ نقطه استان کمبود فضای آموزشی داریم که این میزان ۲۸۰ هزار متر مربع است.

به گزارش هاناخبر ، ابراهیم مرادی روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان کردستان در سنندج اظهار کرد: از این میزان کمبود فضای آموزشی ۹۰ هزار متر مربع مربوط به شهرستان سنندج است در حالی که در شهرک‌های تازه احداث، سهم فضاهای آموزشی باید تعیین شود.

وی افزود: در سنندج بیشترین کمبود فضای آموزشی مربوط به شهرک بهاران بویژه در مسکن مهرها است، ضمن اینکه در مسکن مهرهای دگایران نیز با کمبود فضا مواجه هستیم و این مسایل در آینده ما را با مشکل مواجه خواهد کرد.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان نیز در این نشست اظهار کرد: یکی از خلاهای ما در حوزه تامین فضاهای آموزشی امکان سنجی و نیازسنجی از وضع موجود را نداریم و آموزش و پرورش باید در این زمینه توجه بیشتری داشته باشد.

اکبر محمدی افزود: در حال حاضر که طرح الحاقات به شهرها برای اجرای طرح مسکن ملی در حال انجام است اگر نیاز سنجی در زمینه فضاهای آموزشی داشته باشیم، می توان در زمینه انجام تصمیمات و جذب اعتبارات مدیریت شده عمل کرد.

کردستان میزبان مسابقات ژیمناستیک قهرمانی کشور

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان نیز در این نشست اظهار کرد: با توجه به موافقت وزارت آموزش و پرورش و فدراسیون ورزش دانش آموزی، مسابقات ژیمناستیک قهرمانی دانش آموزان دختر و پسر دوره ابتدایی کشور و جشنواره ورزشی دختر و مادر _ پدر و پسر یادواره شهدای دانش آموز از ۱۸ تا ۲۸ مردادماه در سنندج برگزار می شود.

افشین خوشگوار با بیان اینکه حدود ۲ هزار دانش آموز، مربی، سرپرست و داور و عوامل اجرایی در این رویداد ورزشی شرکت می کنند، افزود: میزبانی رویدادهای ورزشی فرصت مناسبی برای استان است تا در کنار ابعاد فنی، ظرفیت های تاریخی، گردشگری و دیدنی استان به شرکت کنندگان معرفی شود و در این راستا هماهنگی های لازم برای اجرای برنامه های فرهنگی با دستگاه‌های مرتبط انجام شده است.

ایاب وذهاب دانش آموزان با نیازهای ویژه رایگان می شود

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان نیز در این نشست اظهار کرد: یکی از مهم ترین دلایل پوشش تحصیلی پایین و ترک تحصیلی دانش آموزان با نیازهای ویژه مشکلات ناشی از عدم دسترسی آنان به خدمات و امکانات مناسب رایگان است.

طالب محمدی افزود: تأمین منابع لازم از طریق صدور اوراق مالی اسلامی برای برقرای تامین خدمت (سرویس) ایاب و ذهاب رایگان دانش آموزان با نیازهای ویژه به شهرداری ها واگذار شده است.

وی با اشاره به نامه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به استانداران گفت: مقرر است تأمین ایاب وذهاب ایمن و رایگان دانش آموزان با نیازهای ویژه بر اساس ماده پنج قانون حمایت از حقوق معلولان وهمچنین بند(د) تبصره (۵) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ توسط شهرداری ها اجراشود.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد دانش آموزان با نیازهای ویژه از سرویس ایاب وذهاب استفاده می کنند، گفت: در طول سال تحصیلی گذشته ماهانه مبلغی بیش از ۷۰۰ میلیون تومان به این مهم در سطح استان تخصیص یافت.

در این نشست از پوستر مسابقات ژیمناستیک دوره ابتدایی و جشنواره فرهنگی ورزشی دختر و مادر- پسر و پدر کشور توسط استاندار کردستان رونمایی شد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 1 =