مدارس مهاباد آماده بازگشایی از فردا شنبه

شناسهٔ خبر: 24FE4F58 -
مدیر آموزش و پرورش مهاباد گفت: تمهیدات ویژه‌ای در جهت حفظ سلامت دانش‌آموزان برای بازگشایی دوباره مدارس در این شهرستان درنظر گرفته شده است.

به گزارش هاناخبر ،

کامبیز شاوله روز جمعه با اشاره به دستور وزیر آموزش‌وپرورش مبنی بر بازگشایی مدارس از فردا (شنبه)، بیان کرد: به‌ منظور رفع دغدغه خانواده‌ها و سلامت دانش‌آموزان کار ضدعفونی و گندزدایی مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مدیران و کارکنان در مدارس این شهرستان انجام شده است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش مهاباد از آمادگی لازم برای بازگشایی مدارس برخوردار است، ادامه داد: حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس اجباری نیست و تنها برای رفع اشکال از معلمان می‌توانند به مدرسه مراجعه کنند، معلمان نیز با رعایت اصول بهداشتی و مدارس با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اعلام‌ شده میزبان دانش‌آموزان برای رفع اشکال از تاریخ ۲۷ اردیبهشت خواهند بود.

وی با بیان اینکه در این مدت هرگونه تجمع برای عوامل اجرایی مدارس و والدین دانش‌آموزان در جلوی در واحدهای آموزشی ممنوع است، اضافه کرد: تا اطلاع ثانوی تشکیل زنگ تفریح، زنگ ورزش و ارایه مواد خوراکی در بوفه‌های تعطیل است.

مدیر آموزش و پرورش مهاباد اظهار داشت: بازدید و نظارت بر فرآیند آموزش در شرایط موجود به صورت مستمر در مدارس انجام می‌شود تا خطری سلامت دانش‌آموزان را تهدید نکند.

شاوله یادآور شد: برای دانش‌آموزانی که در مدارس حضور نخواهند یافت شورای مدرسه در جهت بررسی و اطمینان از تدریس کامل دروس توسط معلمان با روش‌های متعدد به آنان تشکیل خواهد شد.

مدارس سراسر کشور از اوایل اسفند پارسال به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند و آموزش دانش‌آموزان توسط معلم‌ها در فضای مجازی و با استفاده از شبکه اجتماعی و پس از آن در سامانه شاد انجام گرفته است.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت دارای ۴۳ هزار نفر دانش‌آموز است که در قالب ۳۲۴ مدرسه شهری و روستایی دولتی و غیردولتی در حال تحصیل هستند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
4 + 5 =