صلاحیت 6 کاندیدا در مهاباد تایید شد

شناسهٔ خبر: 267555DF -
فرماندار مهاباد از ابلاغ تایید صلاحیت ۶ نفر از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی این حوزه شهرستان خبر داد.

به گزارش هاناخبر ، حوزه مهاباد در نام نویسی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ، با 33 نفر ثبت نام کننده، کم ترین میزان دواطلبین انتخابات مجلس را در استان آذربایجان غربی رقم زده بود.

پس از بررسی های هیات های اجرایی شهرستان یک نفر رد صلاحیت شد و یک نفر دیگر هم انصراف داد، در نهایت 31 نفر به مرحله بررسی دفتر نظارت راه یافتند.

امروز ۲۲ دی ماه نتیجه (تایید یا رد صلاحیت)به صورت مکتوب از سوی فرمانداری های هر شهرستان  به داوطلبان اعلام شد.

بر این اساس از ۳۱ نفر داوطلب مجلس شورای اسلامی در حوزه مهاباد، صلاحیت ۶ نفر به ترتیب حروف الفبا (عثمان احمدی، سلیم احمدی افشار، رضا اسمعیلی، جلال محمودزاده، سیدمسعود مصطفایی و عبدالرحیم نوربخش) تایید شده‌است.

در میان افراد تایید صلاحیت شده "جلال محمودزاده" نماینده فعلی و نماینده دوره هشتم مجلس شورای اسلامی، "عثمان احمدی" نماینده دوره نهم و "عبدالرحیم نوربخش" نماینده دوره پنجم مجلس در مهاباد سابقه حضور در مجلس شورای اسلامی را داشته اند.

سه کاندید دیگر تایید صلاحیت شده که سابقه حضور در مجلس ندارند. شامل "رضا اسمعیلی"، دکتراى تخصصى مهندسى مکانیک، "سیدمسعود مصطفایی" کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی و "سلیم احمدی افشار" هستند.

بر اساس اعلام شورای نگهبان، داوطلبانی که صلاحیت آنان احراز یا تایید نشده‌است از امروز تا ۲۶ دی به مدت پنج روز مهلت دارند که اعتراض خود را به هیات نظارت اعلام کنند.

این افراد می‌توانند دلایل و مستندات مربوط به اعتراض خود را ظرف مدت یاد شده به دفتر هیات نظارت واقع در فرمانداری تحویل دهند تا از این طریق به دفتر مرکزی استان و شورای نگهبان ارسال شود.

البته باتوجه به فرصت اعتراض و رسیدگی به شکایت داوطلبانی که صلاحیت آنها در این مرحله احراز نشده است، امکان تغییر در لیست حوزه مهاباد همچنان وجود دارد.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز 2 اسفند امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود و مردم آذربایجان‌غربی ۱۲ نماینده را در این روز راهی مجلس می‌کنند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 9 =