بخشودگی جرائم مالیاتی تا پایان سال جاری ادامه دارد

شناسهٔ خبر: 26C186BF -
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی از تداوم بخشودگی جرائم مالیاتی تا پایان سال 1398 خبر داد و گفت: هشت هزار میلیارد ریال مالیات طی ۹ ماهه نخست امسال از مودیان این استان وصول شد.

به گزارش هاناخبر ،

حسن کوماسی با بیان این خبر افزود: این میزان، ۹۳ درصد کل مالیات پیش‌بینی شده برای آذربایجان‌غربی است و با این احتساب هم‌اکنون هفت درصد نسبت به برنامه عقب هستیم که نیاز است شهروندان و فعالان اقتصادی استان در این راستا مشارکت و همکای لازم را داشته باشند. 

کوماسی ادامه داد: در همین مدت ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال نیز از محل ارزش افزوده در بین ۲ هزار دهیاری و ۴۶ شهرداری سراسر استان به صورت ماهانه توزیع شد که در جهت توسعه و آبادانی استان هزینه می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: سیستم امور مالیات در این استان صادرات‌محور است و بر این اساس هر واحد تولیدی که امکان صادرات را داشته باشد به صورت صددرصدی از پرداخت مالیات معاف خواهد شد که نمونه آن شرکت پتروشیمی مهاباد است که سالانه بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال از امور مالیاتی استرداد می‌گیرد.

او بیان کرد: همچنین کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی تازه‌تاسیس می‌توانند از معافیت ۱۰ ساله برای فعالیت و شروع تولید خود استفاده کنند.

کوماسی اظهار کرد: تا پایان مهر ماه سال جاری، 20421 نفر در استان آذربایجان غربی از بخشودگی 100 درصدی جرائم مالیاتی بهره مند شدند.

مدیرکل دستگاه مالیاتی استان در ادامه با اشاره به اینکه بخشودگی جرائم قابل بخشش مالیاتی تا پایان سال ادامه دارد، افزود: این درصد بخشودگی برای واحد های تولیدی دارای پروانه بهره برداری و پروانه کسب از مراجع ذی ربط است.

او با بیان اینکه مودیان مالیاتی می توانند با پرداخت بدهی مالیاتی مربوط به هر سال، به صورت مجزا از بخشودگی همان سال استفاده کنند گفت: مودیان مالیاتی هم که قبل از ابلاغ بخشنامه بخشودگی، بدهی مالیاتی قطعی خود را پرداخت کرده باشند، می توانند درخواست بخشودگی جرائم خود را حداکثر تا تاریخ 20/12/1398 به ادارات امور مالیاتی تسلیم کرده تا از مزایای بخشودگی بهره مند شوند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
7 + 7 =