هزینه‌های ۱۰۷ بیماری خاص توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود

شناسهٔ خبر: 2746EE43 -
رییس بیمه سلامت مهاباد با اشاره به رشد قابل توجه پرداخت هزینه بیماری‌های خاص و صعب العلاج در دولت سیزدهم گفت: در حال حاضر هزینه ۱۰۷ نوع بیماری برای جمعیت تحت پوشش این بیمه پرداخت می شود.

به گزارش هاناخبر ، فیصل رسولی روز یکشنبه اظهار کرد: در گذشته این موارد تنها شامل بیماری‌های هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی، پیوند کلیه و ام اس بود اما در دولت سیزدهم به بیماری های بسیار زیادی افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه‌های بستری بیماران مجهول‌الهویه را در مراکز دولتی پرداخت می کند، اضافه کرد: افراد بدون شناسنامه و فاقد هویت پس از بستری شدن در مراکز درمانی دولتی، چون فاقد بیمه هم هستند، باید به مددکار اجتماعی مراجعه و برای بیمه خود درخواست استفاده از بند افراد مجهول الهویه کنند.

وی ادامه داد: مددکار اجتماعی نیز طبق تفاهم نامه باید از طریق اداره بهزیستی از بیمه سلامت درخواست کُد «یکتا» برای فرد بیمار کند و با صادر شدن این کُد برای وی، ۹۰ درصد هزینه های بیمارستانی وی تا زمان ترخیص توسط بیمه سلامت پرداخت می شود.

رییس بیمه سلامت مهاباد افزود: هم اکنون بیش از ۵۷ درصد مردم این شهرستان به تعداد ۱۳۷ هزار نفر زیر پوشش بیمه پایه درمانی اداره بیمه سلامت هستند و از مزیت‌های مختلف این بیمه بهره می‌گیرند.

رسولی اظهار کرد: بیشترین تعداد بیمه شدگان زیر پوشش این اداره به صندوق‌های «بیمه روستاییان» و «سلامت همگانی ایرانیان» به ترتیب با بیش از ۶۲ هزار و ۵۳ هزار نفر و کمترین نیز با ۹ هزار و ۸۵۱ نفر به بیمه سایر اقشار تعلق دارد.

وی یادآور شد: به این بیمه شدگان، همه خدمات سرپایی و بستری در تمامی موسسات درمانی و پزشکی خصوصی و دولتی، مطب پزشکان، داروخانه ها، رادیولوژی و آزمایشگاه ها ارائه می شود.

رییس اداره بیمه سلامت مهاباد با بیان اینکه در این شهرستان با ۷۷ مطب پزشک شامل ۳۲ پزشک عمومی و ۳۸ پزشک متخصص، ۳۸ داروخانه، هفت رادیولوژی و ۶ آزامایشگاه طرف قرارداد بوده و همکاری داریم، ادامه داد: هم اکنون ۹۰ تا ۱۰۰ درصد از هزینه بستری در بیمارستان های دولتی براساس نوع بیمه، رایگان است.

 بیمه سلامت از دستاوردهای امیدبخش نظام است که از سال ۱۳۹۳ اجرا شده و در کنار صندوق‌های بیمه تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح موجب شده تا با اجرای آن آحاد مختلف جامعه و به خصوص نیازمندان از خدمات مناسب بهداشتی و درمانی بهره‌مند شوند.

مهاباد در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
8 + 4 =