تاکید بر ریشه‌کنی بی‌سوادی در شهرستان عجب شیر

شناسهٔ خبر: 28A430EB -
فرماندار عجب شیر خواستار همکاری تمامی ادارات شهرستان برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در سطح این شهرستان شد.

به گزارش هاناخبر ،

عادل اصغرپور فرماندار عجب شیر در جلسه ستاد پشتیبانی نهضت سواد آموزی این شهرستان گفت: به منظور ریشه کن کردن بی سوادی در این شهرستان در سال گذشته تحصیلی جذب و آموزش ۱۸۶ تن از بی سوادان هدف گذاری شد که از این تعداد تاکنون ۸۰ درصد جذب و باسواد شده اند.

فرماندار عجب شیر با بیان اینکه گروه سنی باسوادی در نهضت سواد آموزی بین ۱۰ تا ۴۹ سال است، گفت: در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ سهمیه جذب و آموزش ۲۶۰ تن هدف گذاری شده است که تمامی اعضای ستاد جهت شناسایی افراد بی سواد و معرفی آن‌ها برای آموزش به نهضت سواد آموزی این شهرستان همکاری کنند.

وی گفت:برنامه ریزی عملیاتی و اجرایی شناسایی افراد توسط مسوولان بهداشت و درمان و خانه‌های بهداشتی و دهیاران و شوراه‌های اسلامی شهر و روستاو بخشداران و جامعه هدف ادرات کمیته امداد و بهزیستی، جهادکشاورزی و صنعت و معدن وتجارت واداره تعاون و کار و رفاه اجتماعی برای ریشه کنی بی سوادی لازم و ضروری است.

فرماندار عجب شیر افزود: امروزه دولت توجه ویژه‌ای به رفع مشکل بی سوادی دارد و مشکلات اشخاص بی سواد و کم سواد باعث شد که به این نهاد توجه و نگاه ویژه‌ای شود.

وی با بیان اینکه افراد بی سواد افرادی آسیب رسان، آسیب دیده و یا آسیب پذیر محسوب می‌شوند، اظهار کرد: آموزش افراد بی سواد نیازمند صبر و سعی بیشتر است و مسئولان باید بیش از پیش برای ریشه کن کرن بی سوادی تلاش کنند.

فرماندار عجب شیر، با اشاره به همکاری و همراهی گروه‌های مختلف به ویژه مدیران مدارس و دانش آموزان در زمینه سواد آموزی، یادآور شد: با شناسایی والدین بی سواد از طریق دانش آموزان و تشویق آن‌ها به تحصیل، می‌توان در مسیر ریشه کن کردن بی سوادی در شهرستان گام برداشت.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 2 =